Gå til innhold

kan man sykemelde seg utover stillingen sin?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på en travel sykehusavdeling med mye gåing og tunge løft. Jeg har en fast 75% stilling og tar ekstravakter utover dette, men skjeldent så mye som 100%. Jeg har nå fått vondt i ryggen og orker ikke å jobbe mer enn stillingen min. Så jeg lurer på om jeg har mulighet eller rett på å bli sykemeldt de siste 25% i og med jeg jo til vanlig er 100% arbeidsfør.(????)

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Du kan godt bli 100% sykemeldt. Og sykepenger skal du ha etter gjennomsnittet av lønn for de tre siste mnd før du ble sykemeldt dersom du har jobbet ekstravakter og fyllt opp en stilling..

Jeg er i samme situasjonen som deg, 65% stilling og fyllt opp til 110-120% stilling med ekstravakter. Var på NAV og hørte med de.. Og det viser seg at jeg skal ha en del penger etterbetalt også, fordi jeg siste tiden før jeg ble sykemeldt jobbet mindre fordi jeg var gravid og fordi jeg skulle ta det rolig etter en SA. Arb.giveren min hadde bare regnet snittet av de siste tre mnd, men ifølge NAV var det spesielle omstendigheter som rådet og da skulle man bruke sunn fornuft. For meg blir det da snittet av de to foregående år som gjelder :)

Snakk med legen din og ring NAV evnt sjekk www.NAV.no

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...