Gå til innhold

Noen som blir prøvere desember 2009/januar 2010?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har egentlig hatt planer om å prøve til høsten, men nå har jeg blitt litt usikker... Jeg som har vært superklar i årevis! Her i huset har det vært sambo som har ønsket å vente. Men nå som han endelig er klar for bebis, så har jeg blitt litt usikker. Er vi virkelig klar for dette? Mange tanker. Noen som kjenner seg igjen? På en måte blir man kanskje aldri klar. Men vi har det ikke travelt, så det kan passe fint å utsette det litt. Nå er prøvinga utsatt til juletider/nyåret. Noen som har samme planer?

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! vi har også planer om å bli prøvere desember 2009/januar, og jeg kjenner jeg er spent i hele kroppen. jeg er nok mer spent enn han,men slik er det vel kanskje?

jeg kjenner meg igjen så!!! er vi virklige klare for dette? skal vi vente? Eller blir man aldri helt klare? Er usikker, men samtidig ufattelig klar for en liten en...

Skrevet

Heihei :) Vi har også bestemt oss for å prøve på nyåret. Jeg har også vært klar lenge uten at det har vært et samtalemne hos oss. Og for noen uker siden ut av det blå forteller sambo at han var klar for å bli tre. Jeg ble veldig satt ut, men veldig veldig glad! Det er fortsatt litt uvant å forholde seg til og vi blir nesten litt knisete når vi snakker om det sammen.. Men vi gikk sammen og kjøpte folsyre, og jeg meldte meg inn her, så dette er første steg på min bli-klar prosess:) Foreløpig tenker vi å slutte på p-piller rundt nyttår, men vi får se...

Hyggelig å høre at andre er i samme situasjon - spennende om vi alle er på prøvern om noen mnd :)

Skrevet

hei!

samme her.. skulle bjynde nå i høst.. men har utsatt de til des/jan... iallefall...:P Vi har en datter fra før som er 15 mnd. Er egentli ganske travelt nå, derfor klarer jeg/vi liksom ikke helt å bestemme oss når tid vi vil ha nr 2. Selv om jeg gleder meg veldig til å gå gravid igjen og få en ny bebis<3 har også litt planer om å gå mer skole, men vet ikke nårtid de blir.. derfor er jeg litt usikker på om jeg bør vente, eller om jeg bare skal hive meg rundt å få en til før jeg evt begynner på skole. sann at d ikke blir så stor aldersforskjell... hmmm.. skal ikke ver lett dette her! ;-)

Skrevet

Vi ble enige for noen mnd siden at jeg skulle slutte med pillen ca. rundt nyttår (faktisk akkurat ferdig med et brett på nyttårsaftan). Jeg har lest masse her inne, men ikke helt turt å melde meg inn, da han nok ikke er helt like overbevist som meg om at han er klar. Men nå nærmer det seg med raske skritt, og det virker som han har innsett at vi snart skal begynne å prøve. Han er iallfall litt mer rolig når barn er tema :-) Så for meg er det å melde meg inn på BiM rett og slett en bekreftelse på at jeg tør å tro på at vi om 2 mnd er prøvere.

Jeg kjenner meg delvis ganske godt igjen i forhold til masse tanker om det er det rette tidspunktet og om vi er klare, men på grunn av hans usikkerhet holder jeg mye av dette for meg selv. Han sier selv at han trenger tydelige tegn på at dette er viktig for meg, og jeg har derfor holdt veiing for og i mot for meg selv og heller diskutert det med venninner.

Jeg har innsett for lenge siden at jeg aldri kommer til å være den som får oppleve at mannen kommer og sier at nå vil han ha barn, men det viktigste for meg er at jeg er trygg på at han kommer til å ta del i det når vi først er på vei, og at han kommer til å bli en fantastisk far :-)

Skrevet

Så gøy å høre om andre i samme situasjon :) Hvor gamle er dere og hvor i dette langstrakte landet bor dere? Selv er jeg 25 og bor i Oslo.

Skrevet

Jeg er 26 år og holder til i Bergensområdet :-)

Skrevet

Cornetta: tror faktisk dette gjelder de aller fleste menn.. jeg hadde helt ærlig aldri trodd at min kjære kom til å si at han var klar heller. men selv om han nå har tatt steget tar heller ikke jeg så mye av denne usikkerhetspraten med han..litt av samme grunner som deg..dersom han skjønner at jeg er usikker kanskje han ombestemmer seg..selv om man er enige tror jeg nok, som furunes sier, at vi jenter er mer spent, tenker mer på det og veier opp og ned i mente mer enn gutta. Men da er det godt å ha venninner :)

Til dere alle: har dere tenkt å ta svineinfluensavaksina før dere setter i gang med prøving? dersom man er så heldig å bli gravid er man jo plutselig i risikogruppen. og jeg synes det høres skummelt ut å skulle ta vaksine med en liten spire...

og et spm om bim..ser folk skriver om "første pp". Er dette første mnd man prøver eller henviser det til de som har startet med prøverør? vanskelig å være ny her inne. og "bli gravid" oppdateres jo hele tida..blir nesten litt stressa av å lese der inne jeg.

Skrevet

Jeg er helt helt kjempeny, men innbiller meg at pp er prøveperiode, altså at vi starter vår første pp den dagen vi "kjører på" :)

Men jeg er spent på om noen har noen tanker om SVINEINFLUENSA VAKSINE???

min kjære spurte meg i dag om jeg skulle ta vaksinen og jeg hadde egentlig ikke tenkt å ta den.. Men han hadde hørt at alle som planla å bli gravide fremover burde ta den??

hmmm

Skrevet

Når det gjelder pp tror jeg det henviste til prøveperiode i forhold til prøverørsbehandling i ei bok jeg leste, men her på forumet blir det nok brukt om perioder en har prøvd å bli gravid. Masse forkortelser å holde styr på her på bim, tror jeg fant ei liste over de mest brukte som var veldig nyttig.

Jeg kommer nok til å holde meg unna "Bli gravid" når den tid kommer at vi begynner å prøve, tror nok det for min del ville skape mer stress enn godt er. Vi har blitt enige om å satse på strategien regelmessig sex uten å tenke så mye mer på det, la være å måle temp osv. Så spørs det om jeg greier å holde meg på teppet....

Ellers kommer jeg nok til å ta vaksina så snart kommunen min lar meg få den. Stresser ikke med det, men ønsker å ta den før vi begynner å prøve. Vil heller ta den nå når det bare er meg og min kropp, og så skal en jo helst vente 3 mnd før prøving, og kan ikke ta den 1.trimester :-P

Skrevet

Jeg spurte på apoteket når jeg var der og kjøpte inn p-piller (for siste gang på en stund..). Og hun sa at man burde vente med å prøve til man hadde tatt vaksinen siden man kom i risikohgruppen om man ble gravid. Og hun mente det var bedre å ta den før man ble gravid om man hadde muligheten.

Men hun nevnte ingenting at man måtte vente tre mnd etter man hadde vaksinen med å prøve..stemmer det altså? Da er det jo et lite dillemma da!

Skrevet

Hei! Jeg blir også prøver i desember/januar, og har tenkt på det samme. det jeg fant på "http://www.pandemi.no/pandemi/pandemisk_influensa/vaksine__393854 " var: "Spm: Jeg prøver å bli gravid, men er usikker om jeg er det fordi det er for tidlig å ta graviditetstest. Bør jeg vaksinere meg?

Svar: Planlegging av graviditet i seg selv er ikke en kontraindikasjon mot å ta vaksinen. De som planlegger å bli gravide og de som kanskje er gravide (men i en så tidlig fase at det ikke slår ut på graviditetstest enda) kan ta vaksinen. Det finnes ingen holdepunkter for at dette kan ha skadelige virkninger når det gjelder fruktbarhet eller fosterutvikling. ".. Hm.. syns alikevel det er vanskelig å bestemme meg om jeg skal ta den..:)

Skrevet

Tror de tre mnd bare var anbefalt å vente, men husker ikke hvor jeg leste det heller. Blir sannsynligvis ikke tre mnd til vi begynner å prøve, men kommer ikke til å ofre det noe bekymring akkurat. Det største problemet er at det er så alt for mye motsigende informasjon der ute. Jeg bare bestemte meg for at denne vaksina vil jeg ta, og så har jeg ikke tenkt så mye mer for og i mot etterpå. Mottoet mitt er i retning "er det en ting jeg ikke vil dø av så er det bekymring", om dere skjønner meg.

Skrevet

Hmm.. Synes det er vanskelig å bestemme seg for om man skal ta den eller ikke.. Tenker at det jo er poengløst å ta den dersom pandemien er på retur, men samtidig vet man jo ikke dette.. Man vet jo heller ikke hvilke senvirkninger vaksinen eventuelt kan få.. Tenker bare på de barna som ble født med misdannelser fordi mødrene fikk medisiner mot kvalme på 60 tallet.. Er jo lenge siden det nå, men man vet jo aldri...

Skrevet

By the way, er 26 enn så lenge og holder til i midt norge :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jammen går tida fort! Nå er prøvinga like rundt hjørnet, om mindre enn en mnd er det slutt på tørrtreninga :-O Har jo kjempelyst til å få spiren til å sitte på første forsøk, men må bare dempe forventningene slik at jeg ikke blir så lei meg dersom det tar litt tid. Har fått en solid dose søte babyer i det siste, har flere i omgangskretsen med små, + ei som har ca en mnd igjen før nr.2 kommer.

Har brukt de siste ukene til å tenke ut omorganiseringsplan for rommene. Har begynt å flytte på ting og sette plana ut i live, godt å kunne begynne med noe håndfast slik at det kanskje går litt raskere opp for meg at vi faktisk er i gang! Virker dessuten som han blir mer og mer komfortabel med tanken han også når han ser hvor mye jeg koser meg med å forberede :-) Mao en vinn vinn. Grunnen til at vi faktisk har en god løsning på rombruken er forresten at han hadde grublet ganske mye på dette, uten at jeg hadde fått det med meg. Antagelig ikke bare meg som trenger noe håndfast å ta tak i... Noen andre som må ommøblere for å gjøre klart?

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja vii :) --> overskriften ;) Har ønsket å prøve lenge nå, men som mange andre her er min andre halvdel ganske sta på dette området. Men for ikke lenge siden sa han til meg at han ønsker å starte prøvingen. Jeg ble helt stum (var det en gang jeg skulle bli målbundet, så var det nå!, og tanker raste gjennom hodet mitt. Og så ble jeg litt redd, men på en god måte (om man kan si det). Nå er det virkelig alvor, vi har kjøpt inn lifeline gravid på apoteket, prater mye om det. Og vil nok starte prøvingen over jul <3 Jeg har så mange sommerfugler i magen, følelsen er ubeskrivelig :D

Kjekt å kunne dele disse tankene, for han forstår ikke helt gleden min (vi er jo ikke gravide enda engang?) :P

Er forresten 22, bor i M&R :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Til Cornetta og dere andre her inne..

Noen som har vært heldige på første forsøk??

Jeg sluttet med pillene nyttårsaften og var fire dager forsinka i forhold til pillesyklusen min..men tante rød kom til slutt så ble ikke full klaff med en gang. Men det er jo greit å vite at syklusen er i gang. Så nå krysser jeg fingrene for de kommende mnd'ene :)

Håper noen her hadde superflaks og har testet positivt allerede!

Skrevet

Det endte opp med at jeg sluttet på pillen i begynnelsen av desember (han var jo allerede klar for å begynne i januar, så da var det bare litt overtalelse som skulle til for å fremskynde en mnd, som julegave ;-)).

Følte meg skikkelig gravid med ømme brystvorter osv før nyttår, men noen dager før "normal" syklus kom tr (veldig glad for at den kom før og ikke etter forventa). Aner jo egentlig ikke hva syklusen min er når den stabilierer seg, så nå går jeg og venter på enten eller. Ingen gravid-følelse så langt, så antar til motbevist at jeg ikke er gravid, vil heller bli gledelig overrasket. Siste mulighet for antatt IKM er i morgen, håper å klare å vente med testing til en gang ut i uka, hvis det blir nødvendig...

Skrevet

Jeg hadde det på akkurat samme måte og trodde jeg var gravid..følte jeg kjente alle symptomene. Når TR kom sent i tillegg måtte jeg til slutt ta en test. Men TR var superkort..tre dager..så jeg aner heller virkelig ikke hva som er min normale syklus. Men like greit for tror jeg hadde blitt litt for opphengt i EL og slikt om jeg hadde kontoll på syklusen. Men nå er vi hvertfall i gang :)

Krysser fingre for at TR ikke kommer på besøk til deg denne mnd. Husk at om du tester veldig tidlig kan den bli negativ selv om den ikke er det.. (vært å lest litt på "bli gravid" linken..mye å lære..men blir fortsatt litt stressa av det).

Skrevet

Helt enig, hører liksom egentlig til på Bli Gravid, men prøver å lese minst mulig (som likevel blir en del...), kjenner testetrangen kommer snikende, og begynner å kjenne symptomer mens jeg leser om dem. I går begynte jeg å få veldig ømme brystvorter, og mens mannen sier jeg bør vente med å teste til torsdag, tipper jeg nok at det blir test i morgen tidlig (kjøpte min første graviditetstest i går!), som sikkert blir negativ ;-) Kjenner jeg må ha litt selvironi på dette, er vanligvis ganske rolig type, men nå flagrer det masse sommerfugler i magen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...