Alle oss:) Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Sitter og går gjennom klær til babyen til den første tida... har jo vært gjennom dette før, men kan ikke si jeg husker hvor mye klær babyen brukte den første tida... Det jeg er usikker på om jeg har nok er: Bodyer; 3 langarma og 4 kortarma 1 nattdrakt 1 hel drakt 1 bukse 1 tynn lue (alt i str. 50-56) Man får jo en del når babyen kommer, men er ikke det mest str. 62? Lånte mye forrige gang, så det er det jeg har i nøytrale farger (vet ikke hva vi får) Håper noen kan friske opp hukommelsen min;)
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 hmm, 1 bukse og pysj hørtes lite ut... Brått bæsjer de gjennom Hvis du kjøpet f.eks en bukse til (får kjempefine sparkebukser på H&M to stk for kr. 49,-) er i grønn, rosa, blå, brun, hvit og gul.. Så når du vet kjønnet tror jeg du bør ta en real raid og handle det du trenger For du trenger nok mer klær enn det du har og man får som regel bare i str. 62 ++ når de blir født =)
cakes Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 tror det holder, de bruker jo ikke den str mer enn 2-3 uker. kanskje en bukse og en nattdrakt til, og strømpebukser? og det gjør jo ikke noe at man får klær i str 62, bedre at klærne er for store enn for små de vokser jo så vanvittig fort allikevel
Gjest Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Jeg synes det var litt knapt. Nok bodyer antagelig, men ville hatt en pysj til og 2-3 bukser/sparkebukser til + en utedress/kjøredress (om det ikke var det du mente med 1 hel drakt), og evt en slags solhatt?. Vi har fått mest klær i str 62 og 68, ikke noe i str 50 og 56, så er greit å ha nok i de størrelsene selv.
Gjest Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Tja, vår minste var nesten 4,5 kg og 54 cm da han ble født, og bruke str 56 i 5-8 uker, så en liten stund ble det jo faktisk brukt. Nå hadde vi mye "name-it" klær og litt H&M klær da, og de er stor i størrelsen.
Alle oss:) Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2009 Da var det det jeg tenkte;) syns sjøl det var litt lite, men husker jo ikke hvor mye de bruker:p.... har andre klær også, var bare det jeg skrev over som jeg var usikker på om jeg hadde nok av;) men da har jeg god grunn til å gå å kikke i baby-avdelinga på butikkene uten at mannen skal klage så mye:) Takk for svar!
lille og lille spire Skrevet 16. juni 2009 #8 Skrevet 16. juni 2009 Kjøredress trenger ikke alle om sommeren. Jeg har på knøttet som nå er 13 dager gammel. body og dongri bukse når vi er ute.10 grader. Om det er vind, tuller jeg han inn i fleece teppe slik han slipper å få trekk på seg. Om det blir kaldte dager tar jeg på han fleece jakke og event legger et fleece pledd rundt han. Sokker hadde jeg kjøpe for lite av. Lurt å kjøåe minst mulig sokker, for om de er stor detter de av. Hadde kjøpt inn 4 strømpe bukser. De har jeg på om natten i tillegg til body, om natt dressen ikke er ren. Kjøp noen bukser til og noen genserer. Sol hatt trenger jeg ikke, for knøttet skal ikke sitte i solen Min bruker str 56. og er 4 kg og 52 cm . Letter å ta på romslige klær og det er lettere for knøttet og sprelle.
Gjest Skrevet 16. juni 2009 #9 Skrevet 16. juni 2009 Du har nok til førsten. Og så kan du jo kose deg med trilletur og shopping etterpå. Du kan jo nevne til besteforeldre f.eks at du ønsker str 56. Når de er så små blir natt og dag litt hipps om happs, så om de sover i pysj eller body og strømpebukse spiller jo ingen rolle. Jeg syns det er knallmorsomt å handle til babyen etter at den er kommet.
Sivalur Skrevet 16. juni 2009 #10 Skrevet 16. juni 2009 Siden du er på 3. tri-debatten har du sikkert termin i løpet av sommeren. Så da ville jeg bare nevne at de må jo ikke sove med pysj, hvis det er veldig varmt ute kan de fint sove i body også. Kommer jo an på om det blir hetebølge i sommer eller ei såklart..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå