Gå til innhold

trenger jeg søsken/tvillingvogn når eldste blir 3 år når baby blir født?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Se an til barnet er født, det skjer mye i tiden framover nå :-) Min sønn på snart 2,5 år går langt og gjerne selv, og det går fint å ha "kontroll" på han i byen. Vi solgte akkurat vår søskenvogn, den har stått ubrukt i flere måneder alt.

Takk for svar! Tenkte kanskje en sånn Paul&joe Vibe vogn hadde vært noe, fordi hvis eldstemann ikke vill sitte i vogn så kan den jo fungere helt vanlig som en enkelt vogn...

Vi skal bare ha søskenbrett, men vår tre åring er ikke spesielt glad i å sitte i vogn da.

Et vennepar som har en treåring kjøper phil og teds søskenvogn, deres datter elsker å sitte i vogna.

Ikke kjøp P&T uten å prøve! jeg synes søskensetet er ubrukelig for barn over 70 cm, for da får de bøylen bak på setet i bakhodet. Dette gjelder både Vibe og de gamle modellene, men spes på Vibe, da ramma på setet er så brei. Skjønner at du har vogndilla (jeg også) men Viben var bortkasta penger synes jeg...

Annonse

Takk for flere svar! Sønnen vår liker som sagt veldig godt å sitte i vogn, og jeg har lyst til å kunne fortsette å gå raske turer også når baby kommer. Vurderer Urban jungle tvilling vogn, men det er liksom en skikkelig 'mega-vogn' som jeg forestiller meg til mindre babyer... hmmm. noen med erfaring med denne?

jeg tror kanskje ikke du vil trenge den så mye, men hva med å kjøpe en sykkelvogn med forhjul? F.eks Nordic Cab? Den er det plass til to i, er ikke spesielt brei og da har du sykkelvogn også..:)

Tror ikke du trenger det =)) STorebror var 2 år og 9 mnd når babyen/mini/lillebror ble født og han gikk selv... Var ikke ute på de lengste turene, men gikk akkurat så langt som storebror ville (og ofte ble turene ganske lange)

Når han var blitt 3 år og lillebror 3 mnd var vi i dyreparken og hadde da tatt med trille til han, han er også en som elsker vogn og vi brukte trilla mest til bagasjen og litt at han satt i den...

Jeg hadde også lyst på søskentrille, men fant ut at det var helt unødvendig =)))

I min omgangskrets er det slik at de familiene som går mange og lange turer bruker vogn til 4 års-alderen, mens de som ikke er så mye ut på tur slutter med vogn i 2-3-års-alderen.

Du høres ut som en turgåer så da vil jeg anbefale å kjøpe utstyr så du kan fortsette med det. Du kan jo ev. kjøpe en bruktvogn og selge den når du er ferdig så blir ikke kostnaden så stor.

Jeg kan ikke bruke OTH tvillingvogn da minstejenta mi har blitt for lang for den (stanger i kalesjen), på TFK derimot har hun stoooor plass. Jeg vurderer en slik istedenfor å ha to andre vogner, for vogn er jeg overbevist at hun trenger gjennom neste høst og vinter. Til sommeren kan vi bruke trille ved behov...min eldste brukte ikke vogn den sommeren hun ble 4, så det gjør nok ikke minstejenta heller:-)

Jeg ville aldri hatt en treåring i vogn selv om jeg ser mange har det. Eldstemann på 2,5 år går alltid selv når vi er på lange turer. Vi er ute stort sett hele dagen hver eneste dag uansett vær og han går alltid. Vi har en runde på rett over 4 km som han elsker å gå. Jeg syntes det er synd å passifisere barn som har så mye energi som i denne alderen. Jeg kjøpte søskenvogn da det var 18 mnd mellom mine men har brukt den lite.

Annonse

Det var nå litt drøyt å påstå (min mening...). Jenta vår sov enda i vogna si til hun var litt over tre år, og vi brukte vogna sporadisk til hun nærmet seg 4 år. Det er klart man kan la være å gå lengre turer enn barnet orker, man kan være hjemme mens barnet sover, man kan leie og bære barnet på bytur osv., men det er veldig praktisk med ei vogn innimellom.

Når det er sagt ville jeg ikke kjøpt søskenvogn hvis jeg var HI. Selv om det er greit av og til, vil jeg tro det blir lite brukt. Kunne evt. gått for ei sykkelvogn med framhjul. Som regel så sykler eldste vår ved siden av når vi går lengre turer, på vinteren tar vi ofte med rattkjelke hvor hun kan hvile seg litt (og vi kan stoppe og ake på egnede steder :-), eller jeg og pappan triller hver vår enkelvogn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...