Gå til innhold

Riktig utfylling av Papirer til NAV? (Gradert)

Anbefalte innlegg

Planen er at både jeg og mannen min skal ta ut såkalt gradert uttak av våre permisjonspenger. Jeg skal begynne å jobbe 20% etter mine 6 uker av permisjonen er over, men han skal ta ut sine 10 uker (termin etter 1.juli) 1 uke om gangen i 10 måneder..

Når vi nå skal fylle ut papirene, sitter vi begge å klør oss i hodet i lettere forvirring...

Punkt 5 -Stønadsperioden:

5.3 Planlagt ferie for mor..

Her har jeg tenkt å ta ferie den uken pappaen tar sin første uke av permisjonen.. Det burde vel være helt greit?

(Far tar sine 5 ukers ferie fra og med termin.. Dette er ikke informasjon NAV trenger, sant? De blir jo ingen del av stønadsperioden uansett).

5.4 Arbeid fulltid...

Må jeg skrive noe her? Må jeg regne ut hvor mange uker ekstra 20% i uken utgjør + ferie etc. som forlengelse på permisjonen min? Hva om jeg etterhvert velger å jobbe 30% i en periode? Hva skjer da?

Og hva skriver far? Han jobber jo alt utenom sin egen permisjon som fulltid.. Siden han skal ta ut 1 uke hver mnd. blir det masse datoer å notere ned...?

5.5. Arbeid deltid - Her fører jeg opp når jeg skal begynne med 20%..og slutte.. (synes det er vanskelig å ta en slik avgjørelse så lang tid i forveien. sukk.)

5.6 -Fedrekvote.. Far skal som sagt ha 1 uke pr mnd i 10 mnd...

Men han vet ikke fullstendig *når* dette skjer. Han vet den første uken (21.sept-25 sept.) men ikke videre pga. treg arbeidsgiver som trengte 2 uker på å "se på saken" og som deretter dro på 5 ukers ferie... Typisk!

Kan jeg skrive en "beskjed" på papiret til NAV om at fullstendig avtale for gradert uttak mellom far og arbeidsgiver blir levert senere?

Siden fars arbeidsgiver ikke klarte å fylle ut det andre papiret heller (ang. lønn og stilling) før han dro på ferie, så er jo alt av papirer ganske "halvveies" dvs. *jeg* har det *jeg* trenger klart til å sendes inn..

Bør vi sende inn alt av papirer samlet? Eller kan jeg sende inn "mine" papirer nå? Vi er jo allerede langt på etterskudd med det, så haster litt...

På forhånd takk til alle som kunne tenke seg å dele noen tanker om dette med meg!!:-)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...