*tullemor* Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Jeg ble lørdag innlagt på sykehus pga høyt blodtrykk og leukocytter 1+ i urina (Hadde kun leuk. i urina på lørdag. Ikke hatt verken før eller siden) Målte hyppig blodtrykk søndag og mandag. Det var fortsatt høyt når jeg ble skrevet ut i går:143/92. Men det jeg lurer på er om det er noen som har gått med høyt blodtrykk som meg, den siste tiden i svangerskapet uten å få svangerskapsforgiftning? Er så bekymret for at blodtrykket skal stige, og det skal komme eggehvite i urina så jeg må ligge på sykehuset de siste ukene.. Er 35+5 i dag! Anyone?
cakes Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 jeg hadde sv.forgiftning i første svangerskap, men ble ikke lagt inn før den siste uka fordi jeg da fikk hodepine. det viktigste du kan gjøre for å unngå dette er jo rett og slett å ta med ro. plant deg godt i sofaen og bli der..
*tullemor* Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2009 Ja, ligger godt planta på sofaen nå Mannen tar seg av husarbeid og slike ting.. Når du da fikk hodepine. Var det sånn at hodepinen ikke kunne misforstås? At den var skikkelig vondt liksom? Syntes det der er så vanskelig.. For hodepine kan jo skyldes så mangt, om det er svangerskapsforgiftning eller ikke :S
cakes Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 ja, det var sånn at det ikke kunne misforstås. det var mer ubehagelig enn direkte vondt, jeg ble lyssky og slet med å fokusere blikket, for meg føltes det som et voldsomt trykk på hodet liksom, spesiellt i panna. men, hodepinen er en konsekvens av langvarig høyt blodtrykk.. det er sjelden det dukker opp hodepine hvis man har hatt høyt blodtrykk i en uke eller to liksom. uansett, så er jo ikke høyt blodtrykk noe å tulle med, så det er bra du holder deg til sofaen:) hehe når det lille nurket kommer har man ikke tid til å sløve i sofaen på en god stund, så bare nyt det:)
Snupp_87¤Jente09¤Januar12gull¤ Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Jeg hadde blodtrykk på 140/104, og 4+ på leukocytter, men ble ikke innlagt, måtte bare inn hver dag til sjekk hos jordmor.. Blodtrykket og urinprøvene ble finere for hver dag, så vet ikke hva som skjedde.. Har igjen 12 dager til termin..
*tullemor* Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2009 Oj! Ble du ikke lagt inn da? Godt at det gradvis ble bedre da Sitter å håper på det jeg også... At blodtrykket skal stabilisere seg og jeg slipper å bekymre meg for det! Blir sittenes å kjenne etter symptomer vettu.. ganske slitsomt i grunn Hvor langt måler man egentlig leukocytter? Er det opp til 4 eller?
Anita*født* Skrevet 16. juni 2009 #7 Skrevet 16. juni 2009 Jeg hatt høyt bt og proteiner i urinen siden uke 34 men nå uke 38 har det roet seg en del,blitt sjekket nøye nå er trykket 135\85 og ikke proteiner i urinen.Hatt hodepine osv,kvalme...Men ser ut som det ikke er svangerskapsforgiftning...Sjekkes 2g pr uke da så føler meg trygg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå