Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilkene spill har dere kjøpt til barna deres?

Jenta vår på 4 år har Mario, pet shop og Josefine. Men disse fenger henne ikke veldig og hun syns de er litt vanskelige.

På pcn liker hun veldig godt de josefine spillene og Lappe langøre, men finnes det noen liknende til DS?

Blir glad hvis noen har noen andre tips til spill også:)

Skrevet

jenta mi på 5 har josefine og pet shop. Hun elsker pet shop men syns josefine er litt vanskelig.

Har samme som din til PC + dora, men det er litt vanskelig siden de snakker svensk...

Skrevet

Dette lurer jeg på og, eldstejenta her er også 4år. Hun spiller Mario og synes det er morsomt da, men kunne vært bra å ha noe når hun går lei.

Skrevet

Hvor har du fått kjøpt det Dora spillet? Får man det på norsk også?

datteren min skjønner likosm ikke helt hva poenget er i det Mario spillet, jeg har prøvd å vise henne, men nei. Hun blir bare sint når hun blir tatt hehe.

Kanskje jeg skal kjøpe det labbe langøret til DSen da, burde jo være ganske likt som på pcn.

Rart det ikke finnes Josefine også

Skrevet

Gutten min på 5,5 år har Super Mario, Mario Kart og Lego Star Wars. Han virker like begeistret for alle sammen egentlig, selv om Star Wars er en liten favoritt.

Skrevet

Merker at kanskje det året har litt betydning, for en kompis av datteren vår har også de spillene du snakker om og han elsker de. Hun har akkurat fylt 4 år, og er ikke vant til spille på sånne konsoller. Så regner med at Mario spillet vil falle i smak snart:)

Skrevet

Visst æ ikke huske helt feil så ble det kjøpt på spaceworld på brynsenteret. Trur det dare e å svensk. Vi har ikke funne det på norsk enda ihvertfall...

Skrevet

I gata vår har Super Princess Peach vært en klar vinner blandt småjentene.... Ellers har vel Josefine fått en lillesøster som heter Sofie, det er spill fra 2,5-5-år. Mulig de bare finnes som pc-spill foreløbig, men Josefine har jo tatt skrittet til DS, så da kan det jo henne at Sofie følger etter snart ;-)

Skrevet

Datteren min på 5 digger spillene til Hello Kitty og Jorbær Matilde. Begge har mange små spill som man kan velge mellom. På Hello Kitty jobber hun som en gal for å tjene nok poeng til å kjøpe klær til Kitty. :-)

Ellers så kan jeg fortelle at mannen min kjøpte på en tur til utlandet et spill med hele 22 spill på! Ikke sånne små spill, men vanlige som man bare kan kjøpe en og en her i Norge. Jordbær Matilde var en av dem - og den kan man faktisk velge norsk språk til. Antar at det her er snakk om piratkopiering av Nintendospill. Men det funker helt fint på DS Lite i alle fall. Sparte masse penger på det! 22 spill for prisen av en - joho! Neste gang skal jeg be ham om å kjøpe en til. Mange artige spill - også for oss litt mer voksne ;-) Ehem...

Skrevet

Hvorfor gir dere sånne spill maskiner til så små unger??

Skrevet

Lurer jeg på også serin@

Hva med å lære barna å legge puslespill...

Er det for å få litt ro fra ungene at dem får spillene?

Eller er det for at dere også vil spille spillene, men skjuler dere bak barna deres med å si dere kjøper det til dem??? :-) Heheheh

Skrevet

Junior kan legge puslespill og han, han synes det er veldig gøy og faktisk ;-)

Når mener dere at barna er gamle nok til å få nintendo DS da?

Skrevet

Min datter fikk ikke super nintendo før hun var 10 år gammel... Å da fikk hun det av venninna mi for å ha hjulpet henne med datteren sin ...

Kanskje litt sent 10 år, men 3-4-5 år syns jeg er tidlig...

Skrevet

Jenta vår har grått mye siden JUL; for hun ønsker Nintendo DS:.Jeg synes hun er for liten jeg,- men til jul har vi sagt at vi skal spleise med henne..HUn sparer litt selv, gjør oss små tjenester og får noen kroner osm hun sparer,-IKKE i sparebøssa...

SÅ til jul antar jeg at hun kan ha nærmere 500-750 selv, også legger vi i resten..Om det blir hun har mer (spørs jo helt på henne det) så kan vi evt kjøpe spill til henne også kjøper hun maskinen selv :o)

Men jeg synes det er for tidlig egentlig,- men "alle andre" har allerede fått det,- så hun sliter faktsik....FOr barna i b.hage snakker mye spill i perioder..Men hun kan å legge kabal, spille hjerter og "edderkopp" på PC, samt at hun har noen spill på "Disney.no" som hun surfer mellom og finner frem til selv.....

Vanskelig dette..Synes det burde vært 7år på slike små-maskiner, og 4 år som nedre å PC spill..FØr den tid kan man bruke penn, blyant og papir for å lære barna ting..Synes jeg...De snapper fort opp å manøvrere en PC...Har de koordinering ellers i god orden, så lærer de seg å bruke mus , piltaster og tastatur på 1-2-3... SÅ det er ikke noe argument i seg selv og la de starte så tidlig..Jeg viste jenta mi en gang jeg mus og piltaster vs bevegelse på pil, kort, figurer, hun tok det da..Hun var 4,5,-nesten 5 første gang hun prøvde data/spill.....

Skrevet

Nå var det ikke denne diskusjonen jeg hadde tenkt å ta når jeg la ut spørsmålet.

Men bare for å svare på spørsmålene så kan min jente også puzzle, hun elsker å tegne, perle osv. Hun leker hele dagenlang både hjemme og i branehagen.

Men når vi skal på biltur eks til Narvik eller fly, så kan det være greit at hun kan spille. Og ja jeg vet det finnes mange bil/flyleker, men hun lærer også ting ved å spille.

Herrgud er det så farlig at barn spiller litt innemellom????? Om de legger puzzlespill eller spiller på pcn, hva er forskjellen?

Syns det hadde vært ganske drøyt at om min unge bare hadde sittet å perlet dagen lang eller puzzlet og det var det eneste hun gjorde.

Kjenner jeg blir så sliten å skulle forsvare meg her inne hver gang barna mine gjør noe annet enn det mange her inne mener de skal gjøre.....

Skrevet

Du trenger da ikke forsvare deg Prylet :-)

Du gjør da hva du vil med barna dine. :-)

Noen syns det er ok å la barna leke med pc og nintendo i ung alder. Andre syns det ikke.

Har selv en nevø som har Nintendo DC, PS 2 og 3 og PS i mini format å han er ikke mere enn 4.5 år...

Jeg syns det er for tidlig, men andre syns ikke det igjen...

Så det var og er ikke noen måte fra min side å rakke ned på noen i det hele tatt :-)

Sa bare hva jeg mente. Å andre mener noe annet... Alle har ikke samme syn på saker her inne.. :-)))

Skrevet

Jeg har vel ikke noe nedre aldergrense, men sønnen min kan bare å glemme det før han begynner på skolen. OM han spør etter det da vil jeg vudere det, han vil da være 6,5 år...

Skrevet

Jeg mente heller ikke å kritisere..bare forstår ikke HVORFOR, ser ikke at så små har et behov for slike leker/spill.

:)

Skrevet

Har ikke noe problem med å forstå det og jeg respekterer at andre mener noen annet enn meg.

Men det jeg syns er utrolig slitsomt er at det blir blandet inn i tråder som faktisk ikke har noe med den saken.

Jeg supert om spill, og dere svarte hva dere syns om at små barn hadde eks DS.

Hadde vært en helt annen sak om jeg hadde spurt om hva andre mener om at små barn har DS....

er ikke det at jeg ikke tåler å høre at andre har andre meninger enn meg, men ikke bland det inn i en sak som ikke dreier seg om det.

Skrevet

Min 4 åring vet ikke hva Nintendo Ds er, og slik håper jeg det forblir enda ei stund. Søskenbarna på snart 6 derimot er helt hekta, og har vært det i et par år nå!!

Latterlig synes jeg!! Men det er nå min mening!!!

Skrevet

Da er det din mening, men nå var det ikke meninger jeg lurte på.

Det er det lagt ut en tråd lengere oppe om, så da kan jo du ta den diskusjonen der.

Jeg lurte på spill og supert om det her.

Skrevet

Vi bruker de lite eller nesten aldri hjemme, men mye på lange bil turer og på fly. Reiser en del og syns de er genial da....

Det er slik som med alt man "utsetter" barna for, alt med måte!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Og hvorfor skulle de ikke kunne spille DS når de er 5 år? Skjønner ikke hva som er så big deal med det, jeg? Noen som kan forklare meg det? Selv om min gutt på 5,5 år har DS, så er han er racer i puslespill bl. annet og elsker puslespill. Han liker også bokstaver og tall, og kan allerede å lese en del. Aktiv ute er han også, og leker mye ute.

Så får han spille litt DS innimellom. Alt med måte er det vel? Skjønner bare ikke greia, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...