blomstre Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Hei, da fant jeg veien hit (bare bittelitt for tidlig :-)) Vår lille jente er nå 11 mnd, og vi har begynt å tenke på om det er på tide å slutte med å gi henne flaske med mm/mme (ammer ikke). Når de er 1 år kan man jo begynne med kumelk, men man gir det vel ikke som "mat" på samme måte som mm/mme da? Ser for meg at hun da begynner å drikke melk av koppen sin til måltidene. Hvordan har dere gjort det? Hun har til nå fått 3 flasker om dagen, vi har akkurat trappet ned til 2. Hun får 1 flaske når hun våkner om morningen og 1 flaske før hun legger seg til kvelden. Det gikk helt greit å kutte ut den ene flasken på dagen (fikk den som et mellommåltid før lur nr 2). Tenker at den neste som kuttes ut er morgenflaska. Men så var det kveldsflaska da.... Noen som har noen erfaringer å dele? (mange håper jeg!) :-)
blomstre Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 17. juni 2009 Ingen her som gir/har gitt flaske som vil dele litt tanker og erfaringer rundt dette? Bare ammende mødre her?...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Jeg lurer på det samme. Min er 1 år nå, og får 1 flaske med mme om dagen. Men hvordan skal jeg erstatte den når vi kutter ut mme? Det blir jo ikke det samme med vanlig kumelk? Skal jeg bare slutte å gi de morgenflasken og gi brødskive med melk til istedet?
2hærligegutter Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Har gutt som straks er 15 mnd, og han ble ammet frem til des, og etter det har han fått mme (melkefri). Han får 1 på kvelden før tannpuss (230 ml), hvis han våkner på natten/tidlig morgen får han 180 ml. noen ganger får han etter frokost eller lunsj, men da har han spist lite av måltidet. Jeg har ikke tenkt å kutte det ut, men nå drikker han kun vann ellers da
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 Hei, jeg har også lurt på hvordan vi bør gjøre dette. Gutten vår er 13 mnd og jeg har valgt og gradvis kuttet ned på mme den siste mnd. Han får fortsatt flaske men med lett melk, en etter frokost på morgenen ( drikker vann til brødskive), og en om kvelden før han legger seg. Noen ganger får han en skvett til luren midt på dagen, men passer på at ikke mengden blir over ca 5 dl til sammen ( noe jeg har lest er grei mengde). Siden han drikker så lite av gangen når han drikker av tutkoppen sin, velger jeg å bruke flaske til melken så lenge. Men kommer til å gjøre som du har tenkt - i den rekkefølgen når jeg skal kutte ut flaskene.
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 20. juni 2009 #6 Skrevet 20. juni 2009 Julie sluttet på en måte med flaska selv hun. Hun fikk 3 flasker om dagen, 1 på morgenen, 1 til lunsj og 1 til kvelds, den til lunsj var bare tull, hun drakk kun 20 ml, så da slutta vi med den og ga henne vann. Den flaska på morran drakk hun kun hvis jeg ga henne, ikka av noen andre, samme med den på kvelden, så det var nok bare kos fra hennes siden, så for oss var det veldig enkelt, vi bare kutta de ut og ga kumelk ca 2 uker før hun fylte 1 år, har gått kjempe fint. Hun sov natta igjennom selvom hu fikk flaske eller ikke, så var nok bare kosen her da. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå