My_sunshine Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Datteren min er litt over 1 år, og ska begynne i barnehagen i august. Har fått høre at jeg bør begynne å tilvenne henne vanlig melk, siden det er det de vil få til måltidene i barnehagen. Noen som har noen tips til hvordan jeg ska klare det? Til nå spytter hun det bare ut. Har prøvd med kald og varm melk. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Hvordan gir du henne det? I tutkopp, glass eller flaske.. Prøv forskjellig.
blomstre Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Hei My_sunshine Vi står også i startgropa for å innføre kumelk, og lillesnupp begynner i barnehage i august :-) Tenker at vi skal prøve å innføre litt melk til brødmåltidene (i dag får hun vann). Tenker også at det ikke er så farlig om det ikke faller i smak, de har jo vann i barnehagen også. Så får vi heller passe på at hun får nok kalk fra andre kilder (ost, yoghurt...).
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Snuppa vår likte ikke melk i det hele tatt i begynnelsen. Nå elsker hun derimot melk, og vi må begrense inntaket... Vårt triks? Vel, det krevde tid (flere uker) og tålmodighet. Gi litt, akseptere at hun ikke drikker mer enn et par dråper, også prøve igjen til neste måltid. Vi ga henne også melk før måltidet, slik at hun var sulten. Da drakk hun litt mer. For eksempel var det første jeg gjorde når hun våknet om morgenen å gi henne en flaske melk mens hun satt i armkroken. Ble veldig kos på den måten, nesten litt som med ammingen. Når vi var på det mest desperate prøvde vi også å tilsette litt nesquick i melken, og bær. Uten at det hjalp noe særlig. Nå elsker hun imidlertid melk tilsatt banan, blåbær og jordbær som jeg kjører i food processoren. Kanskje verdt å prøve allerede nå? Også servere drikken med mindre og mindre frukt, og tilslutt ren melk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå