Gå til innhold

Jeg tror jeg har fått svar på noe veldig viktig for meg og en evt fremtidig graviditet fra Ekspert Svar med gynekolog Anne i kveld!!!

☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Spurte henne om noen prøvesvar jeg har fått kopi av (tatt initiativet til det selv) og svaret hun ga meg bekreftet noe jeg har mistenkt etter at jeg har mistet i MA 2 ganger på rad og kort tid nå!!! Jeg har en koaguleringsfeil og må settes på blodfortynnende neste gang jeg blir gravid - ellers er det fare for at embryoet/fosteret ikke får den næringen den skal og dør i mors liv...

For meg var dette utrolig viktig å få frem - da de på gyn på sykehuset sier at det ikke er noe å hente på utredning for meg da jeg allerede har en frisk og velskapt datter født i 2006.

Bare tilfeldig at jeg husket at det ble tatt noen blodprøver hos fastlegen i 2007 ett helt år etter fødselen pga store komplikasjoner i forbindelse med fødselen og massivt blodtap på 2500 ml (2,5 liter) hvorpå jeg mistet bevisstheten, morkaken satt fast osv... Sitter med kopi av prøvesvarene her hjemme og har tenkt å ta det med på gyn når jeg skal på etterkontroll om ca 14 dager...

Håper jeg da slipper å måtte gå gjennom ett svangerskap til før jeg mister og de setter meg på evt Albyl-E eller Fragmin. Hurraaa - er glad (og litt trist da) for å få denne bekreftelsen, da vet jeg at det kan gjøres noe med!!! =) =) =)

Måtte bare dele dette med noen - takk for at dere er her jenter =)

Klem fra

Fortsetter under...

Hei!!

Så bra at du har funnet ut av det!!

Det var det jeg tenkte meg at det var med deg, vi snakket jo om dette for en stund siden. Da skal du se at det går bra neste gang!!

Kan jeg spørre hva slags prøver du tok? Jeg vil gjerne undersøke dette selv, nemlig.

Kontroll 14 dager etter, sier du?? Det har ikke jeg hørt noe om...

Men, i dag er det 4 uker og et par dager siden min utskrapning, og jeg har fått tantebesøk, juhuuu! Veldig glad for å være back on track, selv om jeg legger prøvinga litt på is fremover. Vil slappe av i sommer:)

Masse lykke til og klem til deg!

hei!

er det antifosfolipid syndrom du tror du har? jeg ble nemlig utredet for dette etter 2 ma på rad, men fikk da beskjed om at det er en komplisert diagnose og stille, og at man på til utredning hos revmtlogisk poliklinikk, utredes for lupus og ta en kontroll prøve på syndromet før man i det hele tatt vurderes for medisinering?

jeg var gravid for 3 gang da jeg ble utredet, men mine prøver var heldigvis fine og babyen kommer om ikke så lenge:) hvis det er ganske sikkert at du har dette så bør du stå på ditt og få blodfortynnende før diagnosen er ferdig stillt. det fikk ikke jeg, og hadde det vist seg at jeg hadde dette så hadde jeg nok mistet 3 ganger på rad. nå gikk det heldigvis bra med meg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...