Gå til innhold

Hurraaaaa - i kveld har jeg fått en bekreftelse på noe som jeg tror er veldig viktig for meg og evt fremtidig graviditet, etter å ha spurt gynekolog Anne på Ekspert Svar!!!

☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Spurte henne om noen prøvesvar jeg har fått kopi av (tatt initiativet til det selv) og svaret hun ga meg bekreftet noe jeg har mistenkt etter at jeg har mistet i MA 2 ganger på rad og kort tid nå!!! Jeg har en koaguleringsfeil og må settes på blodfortynnende neste gang jeg blir gravid - ellers er det fare for at embryoet/fosteret ikke får den næringen den skal og dør i mors liv...

For meg var dette utrolig viktig å få frem - da de på gyn på sykehuset sier at det ikke er noe å hente på utredning for meg da jeg allerede har en frisk og velskapt datter født i 2006.

Bare tilfeldig at jeg husket at det ble tatt noen blodprøver hos fastlegen i 2007 ett helt år etter fødselen pga store komplikasjoner i forbindelse med fødselen og massivt blodtap på 2500 ml (2,5 liter) hvorpå jeg mistet bevisstheten, morkaken satt fast osv... Sitter med kopi av prøvesvarene her hjemme og har tenkt å ta det med på gyn når jeg skal på etterkontroll om ca 14 dager... (Det viser forhøyede verdier av en P-APC resistens, C-protein og trombocytter!)

Håper jeg da slipper å måtte gå gjennom ett svangerskap til før jeg mister og de setter meg på evt Albyl-E eller Fragmin. Hurraaa - er glad (og litt trist da) for å få denne bekreftelsen, da vet jeg at det kan gjøres noe med!!! =) =) =)

Måtte bare dele dette med noen - takk for at dere er her jenter =)

Klem fra

Fortsetter under...

Så bra!!! Nå er det jo all grunn til at det skal gå helt knirkefritt og fint ved neste svangerskap. Det må være en lettelse. Skaff deg resepter slik at du kan hente ut medisinene med en eneste gang du blir gravid igjen :)

Da løser det seg nok!

Hei Meg og lille snuppis!

Så bra at du har fått en avklaring på det! Bra jobba!!! Det er veldig godt å ha en mulig forklaring for hvorfor det går til h..... gang på gang.

Jeg er igang med fragminsprøyter, og har faktisk gått i gang uten å få noen opplæring på helsestationen. Var for utålmodig, og bare leste fort på bruksanvisningen. Det går helt fint. Litt vondt er det jo etter at man har presset inn medisinen, men ikke mer enn som et lite vepsestikk i et minutt.

Er veldig stolt av meg selv ;-)

Lykke til videre!

Klem fra

Takk lioness* og luddes mamma =)

Det blir en spennende tid fremover, så får bare håpe legene tar meg alvorlig når jeg kan "dunke i bordet" disse prøvesvarene...

Ja, er jo litt stolt av at jeg har funnet ut av dette helt selv... Og å være medlem av Gullsmokken har sine fordeler når man kan spørre Ekspert Svar og få skikkelig svar tilbake =)

Skjønner godt at du også er stolt av deg selv luddes mamma - du er kjempeflink til å "stikke deg selv"...

Håper det går like bra med meg etterhvert også...

Ha en strålende fin dag jenter...

Stoooor klem fra

Hei!

Jeg har ganske lik historie som deg! Fikk en velskapt datter i 2004, tok 3 mnd å bli gravid og hadde et smertefritt svangerskap.

Siden den gang har jeg hatt 3 SA og 1 MA på 2 år. Jeg gikk privat og tok blodprøver, men pga min utolmodighet gikk jeg til lege som gav blodfortynnenede før svaret kom. Han satte meg på Albyl-E fra eggeløsning, og da jeg 3 uker etter var 5 uker på vei fikk jeg svar på blodprøvene som viste at jeg hadde koaguleringsfeil som gir blodpropper i morkaken. Da fikk jeg også Klexane, blodfortynnende sprøyter.

Lykke til! Bare tull at du ikke skal få utredning selv om du har en datter fra før!!! Veldig bra å vite hva som er grunnen til abortene!! Men om jeg var deg ville jeg bedt om å få blodfortynnende allerede FØR du blir gravid!!

Ja, stå på kravene! Om du skulle støte på en lege som ikke kan nok om dette og ikke vil gi deg blodfortynnende (det kan jeg aldri forestille meg at de vil krangle på med den dokumentasjonen du har), så er det bare å gå videre! Ring spesialistavdelingene på Riksen/Ullevål/etc om det er det som skal til.

Lykke til! Håpe du om ikke lenge er i lykkelige omstendigheter igjen :)

Annonse

Ja, tusen takk!!! Skal på etterkontroll etter MA på gyn om 1,5 uke, mandag 29.06 - så blir spennende om han tar meg alvorlig!!

Ha en strålende fin dag i dag da jenter =)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...