Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Hei. Skal til Bergen en helg snart og har lyst å overraske min kjære med et fint hotellrom med boblebad på rommet. Noen som vet om det finnes noen hoteller i Bergen som har det uten at det koster en hel formue?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Jeg arbeider innen reiselivet på Vestlandet. Så vidt jeg vet, finnes det bare ett hotel i Bergen som har rom med boblebad, og det er SAS Norge. Her finner du det på de to-tre fine suitene på rundt 50 kvm. Disse koster i de flestes øyne en hel formue. Du kan regne med rundt 8000 pr natt! Skal du ellers ha en romantisk weekend vil jeg anbefale et hjørnerom (tror det kalles juniorsuite) på Grand Hotel Terminus. Dette er byens tradisjonelle "finhotell" og hjørnerommene her er store som en stue, ca 30 kvm og typisk romantisk innredet i 1920-tallsstil, altså fra da hotellet ble bygget. Regn med rundt 2500 kr pr natt for et slikt rom. Telefonnummer til hotellet er 55 21 25 00. Internett: http://www.dehistoriske.no/hotell/grand-hotel-terminus/ Ellers vil jeg anbefale at dere bevilger dere en helaften på restaurant Lucullus ved Hotel Neptun. Dette er Bergens desidert beste restaurant, og en av Norges beste. Du får et minne for livet, men ikke regn med at dere slipper unna med mindre enn 1500 kr Før dere har åpnet første vinflaske. En lunch på Augustus Conditori og Lunchsalon, byen tradisjonelle konditori som nå har utvidet utvalget sitt "litt" etter at det flyttet inn på Galleriet kjøpesenter, anbefales også. Likeså en middag på Enhjørningen fiskerestaurant på Bryggen den dagen dere ikke vil "skeie ut" på Lucullus! Ellers bør du være rask til å bestille dersom dere skal avsted "snart"! Bergen har høysesong i hotellmarkedet nå, og dårlig hotellkapasitet. Så bestiller du bare et par uker på forhånd er det ikke alltid lett å få det du vil ha!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Grand Terminus har de siste årene tapt en del av fordums glans. Men du gjør ikke helt feil om du får et av de gamle hjørnerommene. Bare ikke velg noe annet på hotellet! Da kan du likegodt velge et annet hotell i dag. Ellers vil jeg gjerne slå et slag for det andre av Bergens fiiine hoteller. Hotel Bristol. Som egentlig ligger enda gunstigere plassert i byen. Kan du få et superior-rom her går du absolutt ikke feil. Men ikke regn med noe billigrom. Forberedt deg på rundt 2000 kr pr rom pr natt. Du finner hotellet på linken http://www.thonhotels.no/Hoteller/Land/Norge/Bergen/Thon-Hotel-Bristol-Bergen/#body
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå