Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hun er to når hun starter, men den andre fra hennes kull har vi ingenting med å gjøre ellers, og det er ingen fra nærområdet vårt som går der, dvs at vi må kjøre minst ei mil dersom de skal omgås privat. jeg vet jo også hvilke unger som kommer dit neste år, og det er foreløpig svært få, og heller ikke de er fra vårt nærområde.

Irriterer meg nok ekstra siden det kun var oss som fikk 3.ønske, og i tillegg ble det langt unna hjemme.

Søker henne sikkert over i en annen bhg til neste år, men irriterende er det:(

Og jeg er veldig klar over at vi har et luksusproblem i forhold til mange andre:)

Krysset du av for å stå på liste for første ønsket ditt? jeg fikk 5 ønske, var ikke så fornøyd med det men var ihvertfall plass. Og nå dumpa det ned brev med at jeg kunne bytte til bhg jeg hadde som første ønske, så toget er ikke gått enda. Og man har jo ganske høy prioritering når man allerede har en plass. :-)

Hvis de er 2 og alle andre barna er 1 så skjønner jeg at det ikke er en drømmesitvasjon. Men dere kan jo stå som søkere på bytte av bhg med rullerende opptak så får dere plass om noe blir ledig gjennom året.

Det er dessverre slikt som skjer nå når barnehagene ikke kan regulere hvem som får plass. der jeg jobber har vi 6 jenter og 17 gutter på avdelingen.

jeg vil tro det kommer til å gå kjempe fint..;) Personalet må bare være flink til å aktivisere osv. blir hun størst?

Annonse

I Oslo kommune er det slik art dersom du har fått bhgplass får du en ny kode. Nemlig kode 3 det gjør at du har større sjanse en før til å få 1. ønske ditt. Dersom det blir ledig i den bhg. Så med andre ord du får en større sjanse enn om du ikke har plass..

For så små barn kan aldersforskjellen virke stor også innen kullet, feks jan 2007 kontra desember 2007. Da er jo des 2007 barnet nærmere i alder med januar 2008 barnet :)

Jeg ville undersøkt aldersforskjellen på de andre barna, ikke bare kullet de er født i. Min erfaring er at det faktisk har en del å si,er det bare "babyer" blir det ikke like mye tilrettelagt for 2 åringen som er glad i mer aktive leker.

Vi bytter barnehage på vår 2åring for å få fler jevnaldrende ;)

Jeg står på venteliste for å komme i en annen bhg, men problemet er at her er det ikke så mange bhg, og det er en som er veldig poppis. Denne her har et dårlig rykte, selv om jeg vet at de har skjerpet seg veldig - så det er jeg ikke redd for. Men det er klart at når vi risikrere at hun er alene på avdelingen store deler av uka, så faller litt av formålet med bhg vekk. Vi får se hvordan det går:-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...