Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig saann at far ikke har noen noen noen som helst mulighet til aa vaere sammen med sin nye familie paa barsel paa a-hus? Noen forslag til hvordan vi kan fikse dette problemet? Vi har veldig behov for aa vaere sammen den forste tiden- selvsagt! Far har jo "fodt" han ogsaa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far kan være på barselavdelingen fra morgenen til 22 på kvelden.. Siestaen er forbeholdt mor og hvile, og da må pappaen gå. Tror den er fra 15-17 ca.. Så egentlig kan pappaen være der ganske så mye spør du meg :) Foruten på natten da...

Skrevet

Iflg Ahus nettsider:

(http://www.ahus.no/modules/module_123/proxy.asp?C=1165&I=17643&d=2)

"Visittid

Alle dager kl. 18.00 -19.00

Vi oppfordrer til maks 4 besøkende av gangen.

Siesta/Hviletid

Alle dager kl.16.30 - 18.00

Ingen besøk eller telefon i avdelingen. Mor skal få anledning til å hvile. Far og søsken må også forlate avdelingen i denne tiden. Far og søsken kan komme på besøk utenom besøkstiden, men bes om å ta hensyn, hvis mor ligger på to-sengsrom. De må forlate avdelingen senest kl. 21:30."

Skrevet

Skjønner godt hva du mener. Forrige gang fødte jeg på Ullevål og tre timer etter fødsel måtte sambo dra. Hun ble født kl 19. Vi fikk ikke plass på hotellet før dagen etter. Den første natten var ganske tøff. Bebisen sov ikke og det var ikke plass på barsel heller så vi ble "stuet" inn på et tremannsrom på føden så derfor fikk vi ikke hjelp av personalet der heller. Jeg syns det var så kjipt at sambo måtte dra så fort etter fødsel. Men han kom tidlig tidlig dagen etter og da fikk vi hotelrom. Superdeilig.

Nå skal jeg på a-hus og har tenkt det samme som deg. Jeg håper å kunne dra hjem fort etter fødsel så sant alt medisinsk tilsier at det er greit.

Du kan jo ringe bort til a-hus og høre om de har sånne familierom. Da tror jeg han kan være der om natten også.

Lykke til!

Skrevet

Fødte på Ahus for 3 uker siden. Syns det gikk helt greit med "besøks-reglene" de har der.. Far kan være der nesten hele dagen..

Syns i det hele tatt at barselavd var helt super, med BARE koselige og snille jordmødre/barnepleiere!(ihvertfall de jeg pratet med)

Skrevet

Jeg fødte på ahus 4. mai, og vi fikk rom på "lett-pleie-enhet". Der var det enerom med ekstraseng til far, så vi bodde på sykehuset hele døgnet mor, far og barn. Avdelingen er kun for dem som har hatt uproblematiske fødsler, og det er visst sånn at man får litt mindre hjelp der enn på vanlig barsel-avdeling. Men vi fikk masse hjelp når som helst på døgnet, uansett hva det var vi lurte på. Kan absolutt anbefale det hvis det er plass der. Vi var kjempefornøyde med Ahus, både føden og barsel

Skrevet

Takk for svar! Jeg tenkte nok at det fantes en eller annen losning... Mannen min kjorer ikke bil og det vil ta ham veldig lang tid med toget over oslo og saa mot lillestrom. Dessuten er vi forstegangs saa han blir jo alene hjemme mens jeg blir "alene" paa sykehuset. Mannen min er jo dessuten sykepleier saa det er veldig betryggende for meg aa ha han der! Men foler at jeg ble klokere og har haap om at jeg skal faa ordnet noe naar jeg forklarer situasjonen.

Skrevet

Var paa svangerskapskurs paa Ahus i gaar. De sa at hvis vi faar enmannsrom paa barsel er det ikke noe problem.

Skrevet

hvor mange enmannsrom finnes det da? Har hørt at det er litt trangt om plassen på barsel nå før de får åpnet sykehotellet? Når åpner det? Noen som vet?

Skrevet

Jordmor sa at de hadde faat laane en del rom paa en annen avdeling frem til de aapner hotellet. Jeg fikk intrykk av at de har like mange enkelt og dobbeltrom. Men hun sa at det ble trangt og at de med kompliserte fodsler og keisersnitt fikk 1. prioritet paa enerommene. Men jeg fikk liksom trua paa at det ordner seg.

Skrevet

Vi har nettopp vært på Barselhotellet på A-hus og er fornøyd! Selv om vi måtte være på føden i 10 timer etter fødsel pga plassmangel...egentlig greit det for da fikk vi "enerom" den første tiden. På Barselhotellet må man ta kontakt med personalet hvis man lurer på noe...bare å dra i snora så kommer de :o) Jeg dro mange ganger og fikk god hjelp! Far trenger heller ikke dra hjem under siestatiden, bare hvis mor vil det.

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...