*Lissi* Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Hvordan går det? Sover babyen deres hele natten? Hva klarer de? Har de fått tenner? Snuppa her blir 9 mnd. på lørdag. Sover ikke hele natten. Ammer henne 1-2 ganger om natten enda. Har fått fire (sylskarpe) tenner, og flere på vei. Ruller rundt, og drar seg fremover. Begynt å reise seg opp på knærne. Klapper søte og er blid og fornøyd hele dagn. Med unntak når hun skal legge seg om kvelden:-)
Brillemamma Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Heisan! Jenta mi ble 9mnd for 14dager siden... Hun sover hele natten, gjort det siden hun var ca 6mnd (da sluttet jeg med amming...). Hun våkner i halv7 tiden,da får hun en flaske mme, så sover hun igjen til rundt 07.30.. Har ikke fått en eneste tann enda.. Hun kommer seg frem overalt, men er ikke begynnt å krype, drar seg frem med armene. Ikke begynnt å reise seg opp heller. Hun sier Mamma da..Og jeg er selvsagt storfornøyd med det!) Er blid og fornøyd hele dagen, og ingen problem å få i seng. Tar på pysj,og opp i sengen med henne. Sløkker lyset og går ut, så sover hun. Herlig! Prøver å lære henne å klappe, og å vise hvor stor hun er..men ikke lyktes enda. Det kommer vel!
Lillepusen-78 Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Gutten min blir 9 mnd den 27.6. Han sover hele natten nå. Inntil for en ukes tid siden våknet han rundt kl 05, måtte amme for å få ham til å sovne igjen. Den siste uken har han våknet ca kl 06, til og med litt senere. Deilig. Han har fått 2 SKARPE tenner ;-) Føler at jeg har med en revesaks å gjøre når jeg ammer nå. Er litt nervøs, merker jeg... Knerten min kryper i høy fart og plukker på alt. Han står mye på alle fire, og i "armbøyningsposisjon" på tærne. Han er blid og fornøyd stort sett hele tiden. Ikke tid til å kose, og skal bare stå/hoppe på fanget. Ruller begge veier. Hvor mye ammer du? Og hvor mye spiser jenta di? Og hvor mye sover hun på dagen? Min spiser 2 x grøt, middagsglass, 2 brødskiver, litt frukt. Ammer morgen og kveld. Han sover ca 3-4 timer på dagen fordelt på 2 lurer. Sover litt mer nå enn for noen uker siden. Kanskje det har med aktivitetsnivået å gjøre?
blockarella Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Min lille gutt er akkurat ni mndr nå, og har sovet hele natten uten mat siden han var fem-seks mndr (selvvalgt, hehe). Jeg ammet et par ganger til dagen de siste mndene fram til han var 7,5 - da ville han ikke ha mer og det ble bare styr. Han har tre tenner, og nr fire på gang... :-) Han ruller enkelt fra rygg til mage, men ikke fra mage til rygg. Litt usikker på om det er fordi han ikke kan eller ikke vil, for han beveger seg veldig godt ellers. Åler seg framover med god fart, trekker seg opp i både knestående og stående, og går ved å dytte bordet foran seg eller når vi holder ham i hendene... :-) Men "mamma" ser det ut til å drøye med, han bruker det bare som sutrelyder, hehe... ;-)
La vita è bella <3 Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Jenta mi er 9,5 mnd. Jeg sluttet med nattamming rundt 6 mnd, og nå sover hun 21-06, og jeg har måttet amme henne i søvn igjen. Nå er jeg på andre dagen uten den morra-puppen, og hun drikker vann og styrer en del før hun sovner igjen. Håper hun sover seg over den kneika etterhvert.. Hun har fått 7 tenner; 4 oppe og 3 nede. Hun har ålt seg framover en god stund, og begynte å krype på lørdag. Hun er også begynt å reise seg i knestående og stående, og setter seg fint på rompa eller på kne. Mye av det har skjedd i løpet av de siste 14 dager. Hun er et matvrak uten like, men jeg klager ikke av den grunn Hun er sluttet å si mamma... Sier jeg "si mamma" så sier hun bare pappa. Hele dagen lang
*Lissi* Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2009 Snuppasier både"mamma" og "pappa". Hun spiser grøt morgen og kveld, og brød til lunsj + middag. Hender vi bytter på grøt og brød. Ammer etter hvert måltid, altså 4 ganger om dagen. Hun drikker vann av flaske, men ikke melk.
liberobleier Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 Mini her er 9,5 mnd. og tok sine første skritt for en uke siden. Han begynte å krype da han var 5,5 mnd så han er veldig tidlig ute. En aktiv liten krabat som har dårlig tid. Han har to tenner og to til på vei så nå har han litt feber og løs mage og sover ikke så godt på nettene lenger. men han har sovet stort sett natten gjennom siden han var 4 mnd. Sluttet å amme da han var 5 mnd da han ikke ville mere.
mama73 m/tre søte små Skrevet 16. juni 2009 #8 Skrevet 16. juni 2009 Rampen her blir 9 mnd imorgen. Motorisk: Åler seg fort bortover gulvet. (har gjort siden dagen før han ble 7 mnd) Reiser seg i krabbeposisjon, men fortsatt ingen "krabbeskritt" Elsker å stå og hoppe i fanget. Klapper i hendene. Sosialt/språk: Elsker "borte-titt tei" leken og gjemmer hodet under dyna. Prater MASSE, hiten nå er "jæj,jæj jæj" og flere ulike lyder. Brrr og phho og sprute med maten og blåse på puppen er også veldig festlig. Han sa helt tydelig mamma og pappa i 6-7 mnd alder, men ikke så ofte nå lenger. Det er vel kanskje fordi det motoriske er mer fremtredende enn tidligere... Smiler masse og er utrolig nysgjerrig og vitebegjærlig. Studerer ting nøye og ledninger er fortsatt en hit. Hyler når jeg fjerner de strømførende ledningene..., men blir fort avledet når han får en ufarlig, men spennende erstatning. Elsker å se i bøker. Spennende når jeg "spiller teater" med bamsene:-) Søvn og mat: Har begynt å sove mye bedre om nettene etter vi tok nattavvenning for tre uker siden!! Fra å våkne hver 2. og 3. time hele natten igjennom kan han nå sove både 6 og 7 timer i strekk!! Helt fantastisk! Sover ca 2 timer på dagtid fordelt på to lurer. Legger seg mellom 1830-1930 for natten. Spiser grøt x 2 (har forresten fått mye bedre appetitt etter han begynte å sove mer sammenhengende på nettene!, litt brødskive og fruktmos til lunsj, 1/2-1 middagsglass (fortsatt litt skeptisk til klumper) og grøt til kvelds. Ammer ca 4 ganger daglig. Fortsatt hard avføring og vi bruker laktulose i samråd med lege og helsesøster.... Ikke en eneste tann ennå, men vi veeeeenter!!
Lunita_ Skrevet 16. juni 2009 #9 Skrevet 16. juni 2009 min er 9 mnd:) Sover hele natta,gjort det siden han var 6 mnd...sover fra 18.30 til 06.00 ca.. har to tenner,en til er snart igjennom, kan sette seg opp i stttende selv,liker å hoppe i fanget,står i lekegrinda helt selv mens han hoder seg fast, kryper bortover gulvet,klarer å stå på kne (venter bare på at han skal reise seg selv) veldig nysjerrig, ikke skeptisk til folk, krabber etter pus og drar den i halen hehe.. Er blid hele tiden, sover to ganger om dagen... hmm er sikkert mye mer,men kommer ikke på det akkurat nå
MammaCecilie Skrevet 16. juni 2009 #10 Skrevet 16. juni 2009 Lille rampegutten min er 9 mnd og 5 dager. Han åler seg, kryper bortover. Men han krabber ikke enda. Han bruker armer og ben, og har en fin teknikk på hvordan han kommer seg framover og det går fort! Han kommer seg opp i krabbestilling hvis han er på litt grovt underlag. Han har dratt seg opp en gang på tv-bordet. Da sto han på knær uten og støtte rompa på bena. Falt ganske fort, for han hadde ikke noe balanse. Han skal hele tiden klatre på meg, og sitter i sofaen klarer han og klatre seg til stående stilling. Ikke skeptisk til mennesker (enda), Elsker hunder. Det syntes han er kjempemorsomt. I det siste har han blitt vanskelig og legge på kvelden. Griner veldig mye. Men han sovner vel rundt 8 tiden. Hender han våkner litt på natta, men da får han ikke mat. VI gir han bare smokken, brer over han, sier natta og går ut igjen. Han våkner mellom 5-7. Da tar jeg han inn i senga vår og han får en flaske melk. (Er nok en dårlig vane men,..) Vi sover videre til 8-9. han sover rundt 3-4 timer om dagen. Da har han ingen problemer med å sovne. Enten en lur, eller fordelt på to. Varierer. Han får som sagt melk om morgenen. Grøt når vi står opp. Frukt, brød og litt melk til lunch. Middagsglass til middag, grøt og melk til kvelds. Skal begynne med mer brødmat nå som han klarer det pinsettgrepet. Han drikker melk av sånn tutekopp(?). Også har han to tenner nede:) Han har hatt litt feber idag, så mistenker at det kommer en tann til. Han sikler også utrolige mye for tiden..:
MammaCecilie Skrevet 16. juni 2009 #11 Skrevet 16. juni 2009 Mente han drikker vann av sånn tutekopp. Er det ikke det det heter da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå