Molait Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Det jeg lurer litt på er at man produserer et stoff _før_ el og et annet _etter_ el. Og de er jo motsatte av hverandre. Så egentlig bør man da ta wild yam (som er i sånn krem eller i pilleform) _etter_ el? for ellers vil den jo faktisk virke som form for prev. Det har jeg og lest meg opp om ang wild yam. Og at det blant noen folkeslag har blitt brukt som prev. Samtidig er det høyere % for flerlinger ved bruk av wild yam. (da fleregget) Men hvordan kan dette ha seg? For da må det jo tas _før_ el, om det skal hjelpe til med å slippe flere egg? Nei blir ikke klok på det.
Molait Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 15. juni 2009 ja også heter det prevensjon ja...hehe gikk litt fort i svinga.
*shehasmyheart* Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Hei:) Jeg leste også det. Du måtte vite nøyaktig når du hadde eggløsning. Hvis ikke ville det virke som prevensjon isteden. Jeg har ikke begynt å teste eggløsning...enda... Så jeg tør ikke ta det. Prøver Solvipect denne mnd. Men syns helt ærlig det hørtes spennende ut med wild yam pga det med flerlinger. Noe hjlep i svaret mitt, var det ikke. Men svarte likevel;)
Molait Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2009 hehe nei det var ikke det:) Hjelp altså. For man kan ikke slippe flere egg med WY om man tar det etterr el!! sææært Viser seg at det er høyere andel tvillinger i en del afrikanse land. Der er wild yam en del av den daglige kosten. Er små % mer sjanse for tvillinger da, men skal visstnok være noen. Jeg vil nå gjerne bli gravid med to jeg da, men vil helst ikke bruke prev. i prøvetiden;)
*shehasmyheart* Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 He he:) Nei, vil helst ikke det;) Men det er vel derfor de må tas opp til du vet at du har eggløsning? Eller misforstår jeg helt nå? Ble litt forvirret. Tror jeg overlater til noen andre å svare. Jeg kutter nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå