Gå til innhold

Navnevalgets hodebry...........

Anbefalte innlegg

Totalt lagt elsk på jentenavnet Liana jeg..... *sukke* Syns er så vakkert..... Pappaen han er begeistra for Amalie å Helene..

Guttenavnene har vi også rangert nå å jeg har dilla på kevin og Luca........( Forkortning for Lucas)

Herremannen liker Ciljan og Emilian ( Det sistnevnte syns jeg blir litt for feminint til en gutt)

6 uker til terminen nå da, så begynner å bli litt stressa her kjenner jeg.. Hehehehe

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140260823-navnevalgets-hodebry/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liana - Pent , men liker Leana bedre :-)

Amalie - Pent, men oppbrukt. Hva med Amelia?

Helene - Søtt, men litt kjedelig.

Luca - Tøft, liker Lucas bedre.

Kevin - Kult :D

Lucas - Nydelig!!

Ciljan - OK. Best som 2.fornavn.

Emilian - Søtt, men passer også best som 2.fornavn.

1. Amelia

2. Leana

3. Helene

1. Lucas

2. Kevin

3. Luca

4. Emilian

5. Ciljan

Lykke til :-)

Liker definitivt Amalie best, Helene og Liana stiller likt. Liker de ikke noe særlig.

Liker Luca best av guttenavnene, men egentlig liker jeg det ikke. Men det er det som er greiest... Ciljan er et etternavn i mine øyne, Emilian er for femi (Emil er KULT!), Kevin er blodharry....

Hehe..... Personli syns jeg ikke noe særs om Amalie da det er så mange rundt omkring som heter det, blir liksom for enkelt etter min smak... Å er enig i at Ciljan er en sånn derre etternavnsgreie eller mellomnavn. Ta foreksempel Per Ciljan fotballspillern...... *Lurer på om det er en drøm om fotball spiller gutt far har.... Hehehehe*

Emilian det gir meg litt sånn derre femidott tanker greit nok at er søtt til en gutt men har vanskeligheter med å se for meg en godt voksen mann med det navnet......

Jeg digger Kevin som guttenavn, da jeg ser for meg en guttetutt med gelesleik å pilotbriller........ Blodharry for noen, drittøfft syns nå jeg ;)

Men smaken er jo som baken den, forskjellig..... Hehe..

Hmmm, faktisk var det utrolig pent med Leana skrivemåten istedefor Liana....... *tenke tenke*

Sjekka opp det på navneguiden her inne på barnimagen nå..... :0P

Annonse

Liana er egentlig ganske søtt, klinger fint. Liker Leona bedre.

Må si jeg er enig med pappaen når det gjelder jentenavna. Amalie er nydelig. Helene er ok, men Helena er kjempe fint.

Liker Luca veldig godt, men Kevin blir litt for harry.

Ciljan minner meg for mye om Per Ciljan på Rosenborg.

Emilian er søtt.

Gjest Antarctica

Enig m Kapabel, dessverre.

Helene aldeles i særklasse finest her - Amalie er litt mye brukt i de siste åra.

Men kaller du gutten for Lucas (med s) blir han ikke aleine om navnet i alle fall, han vil føle seg som en helt normal gutt. Det er veldig populært og var på 1.plass i Nordland fylke i fjor mener jeg å huske.

Gjest Antarctica

Men du!

Du ønsker deg en liten Kevin - dessverre litt belastet, ja. Jeg er nok en av dem som syns det er blodharry. Men jeg har kjent en fyr ved navn Colin en gang, og det syns jeg er bedre, det er litt i samme stilen, men ikke med så mange negative assosiasjoner?

Ciljan blir litt for mye fotballspiller tankegang navn for meg igrunn, å foretrekker vel Kevin el Lucas om det skal være guttenavn.

Jeg elsker simpelten Liana å syns det passer godt med storesøsteren sitt navn, men blir vel sånn vente å se til bebyssen ligger der for å se hva som passer erta.. ;)

Huff, blir rent tullete av alle navnene jeg.... Hehe.....

Ikke såååå mange ukene igjen nå så lista er skrevet grei, mangle bare ungen sin entre for å gi oss en titt på den nye verdensborgeren å dets nye navn :0P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...