Gå til innhold

Normalvektige og normal vektøkning i svskapet samt slanking etterpå

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er 35+2 idag, og har hittil lagt på meg 12 kg. Veide 68 kg før jeg ble gravid, nå veier jeg 80. Er 164 cm lang, og var tilfreds med vekten min før jeg ble gravid. Har jo hatt litt angst pga vekta gjennom svangerskapet, og vært livredd for å legge på meg i "hauger og lass", og med det mener jeg 25-30 kg. Ser ut som om jeg holder men innenfor "normalen" og det er jeg fornøyd med. Har trent mye gjennom hele svangerskapet og trener fortsatt 3-4 ganger pr uke (gjorde det FØR jeg ble gravid også). Det jeg lurer på, er om dere andre, såkalt normalvektige og som har lagt på dere innenfor "normalen", stresset dere, eller måtte dere stresse mye med vekta etter fødsel ? jeg må si jeg er redd for at kiloene skal sitte om limt....

Fortsetter under...

Dersom du legger på deg ca 3 kg til før fødsel vil jeg tro at du sitter igjen med 1-4 kg av dem et par dager etter fødselen :). Alle jeg vet om gikk ned mellom 9- 15 kg idet babyen var ute. Dersom du har mye ekstra vann i kroppen kan det ta en uke etter fødsel før vekten er normal igjen.

Hei

Jeg er også "normal-vektig"

1.66 m og 62/63 kg.(før graviditet)

I første sv.skap la jeg på meg 11,5 kg, og det rant av i løpet av 10 dager.

Nå etter jeg fikk nr 2 for 12 dager siden, har jeg 4,5 kg igjen. Jeg la på meg 13 kg.

Så det renner ikke såå fort av denne gangen :) Men Begynner å komme inn i klær jeg brukte forrige sommer, selv om de strammer litt ennå:)

Det er jo veldig individuelt om folk legger på seg mest vann, fett eller om de er ekstremt hovne.

Noen rennes det av på sykehuset, noen må jobbe litt ekstra med kiloene i etterkant.

tror nok de blir fort borte på deg:)

Jeg går tur ca hver dag nå og har ikke spist godis siden lørdag.-Wuhu!

Sist spiste jeg MASSE sjokolade og is, og kiloene rant av fordet.

Er ikke så lett nå:)

Lykke til!

Nå husker jeg nesten ikke spm ditt, men uansett er det greit med litt fett siden du sikkert skal amme.

kos deg med babyen, og ta kiloene etterhvert.( Lettere sagt enn gjort:/ hehe)

• 1 måned senere...

Hei! Samme situasjon som deg -- omtrent samm høyde og vekt. La på meg totalt 14 kilo. Etter 11 uker har jeg gått ned 13 kilo, uten å gjøre noe som helst for det. (Og jeg endte med keisersnitt, så det har begrenset en del fysisk aktivitet i etterkant.) MEN: jeg gikk bare ned 4-5 kilo de første dagene og magen så snodig ut. Så ikke få panikk selv om det ikke renner av den første uka. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...