Gå til innhold

Trenger hjelp/råd ang pollenallergi......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Har en gutt på 4 år som er ekstremt allergisk...Har ikke fått sjekket hva det er for ennå da legen ikke vil gjøre det i sesongen....

Har nå gått siden begynnelsen av mai med tett tett nese, røde, hovne og vonde øyne og han er veldig trøtt......

Tar 1 hel zyrtec om dagen (har også prøvd en tabl. man ikke skal bli så trøtt av, men syntes ikke denne hjalp) Har både Livostin og opatanol øyedråper og nese spray som jeg har fått beskjed om å "bytte" på å ta ca 4 ganger om dagen......Han er så tett i nesen at vanlig nesespray må vi også bruke itillegg....Alt dette virker dårlig....Har nå fått beskjed om å ta 4 ml Phenamin på kvelden i tillegg......

Ganske frustrerende dette her da sommeren er ganske så ødelagt....Har noen vært borti det samme? Fått tilbud om annen medisin?

Trenger sårt hjelp.....

På forhånd tusen takk......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke barn med allergi, men kan bare gi deg råd ut ifra egen erfaring.

¤Be om henvisning til spesialist. (lurt å sjekke for astma i tillegg)

¤Sjekk hvilken pollentype som er i blomstring, og undersøk hvilke kryssallergier som gjelder. ( der er endel mat typer man bør holde sog unna i pollen sessongen)

¤Ikke tørk klær utendørs

¤Unngå å lufte på dagtid. (det beste er å lufte tidlig morgen og seint på kvelden

¤Det er maaange typer alergi medesin på markedet. Bytt hvis du er i tvil om at det du har fått funker. For meg er det beste "spessallerg øyedråper" og "nasalflutide nesespray" usikker på hvilke piller jeg synes er best.

¤Til slutt; hvis ikke fastlegen din tar tak i problemet, bytt fastlege.

Skrevet

Tusen takk...Det var mye nyttig...Mat typer å holde seg unna var helt greskt for meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...