Gå til innhold

progesta care, også kalt womens care??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er det?? hvordan brukes det? og hvor?? er det slik at man skal bli mere fruktbar eller??

skal på helsekosten etterpå og tenkte og kjøpe det om det hjelper...men vil gjerne vite hva det og hva den brukes til??

om den er for stabile sykluser så har jeg ikke bruk for den liksom....for stabile sykluser har jeg....

håper noen kan svare meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg lurer litt på er at man roduserer et stoff _før_ el og et annet _etter_ el. Og de er jo motsatte av hverandre. Så egentlig bør man da ta wild yam (som er i denne kremen) _etter_ el? for ellers vil den jo faktisk virke som form for prev. Det har jeg og lest meg opp om ang wild yam. Og at det blant noen folkeslag har blitt brukt som prev.

Samtidig er det høyere % for flerlinger ved bruk av wild yam. (da fleregget) Men hvordan kan dette ha seg? For da må det jo tas _før_ el, om det skal hjelpe til med å slippe flere egg?

Nei blir ikke klok på det.

Skrevet

oi shit.....da tror jeg ikke jeg skal prøve det gitt :s

kjøpte meg heller en mana juice med masse antioksidanter , hostesaft og multivitaminer jeg....

tror jeg drøyer den wild yamen....

takk for svar :D

Skrevet

HEI

Prøvde denne kremen pga uregelmesige blødninger! Den hjalp overhode ikke! Men kan jo hende den hjelper mot noe annet:-) Lykke til!

Skrevet

Nå må jeg spørre dere her...... er denne kremen det samme som wild yam?? har lest litt osv, men som jeg har skjønt er denne kremen og wild yam det samme...

tror dere at det er riktig???

Skrevet

tja japp, men kanskje ikke. Altså inneholder det samme ellerr om kremen inneholder WY. Men tror det er "mer" og i kremen. Har ikke lest så nøye om den. Tror det står ganske bra på den linken.

Ja er nettopp det!! når man får motstridende svar og ja noen sier bruk hele pp, mens det har i lang tid (også for flere år siden her inne) vært snakkom at man må passe på å ta til riktige tider i syklusen. (samme som med salviete) Spurte på sykehuset, men de visste ikke mye om det. Hun kunne igrunn bare om pergo som man kunne tilføre kroppen. Men det blir jo litt annet enn "kjærringråd"

Jeg søkte rundt om det i håp om å gjøre flest av de tingene som kunne føre til tvillinger. Derfor jeg ikke skjønner helt greia der. Må nok søke litt mer tenker jeg:)

sånn btw så øker dere sjansen for tvillinger med 1% med folat;)

Skrevet

hun på helsekosten i dag sa at kremen inneholdt wild yam.????

jeg tror jeg bare lar være hele greia jeg gitt hehe...jeg har jo regelmessige sykluser også...så da tror jeg ikke jeg gidder og begynne og klusse til....

hæ?? om man tar folat så øker sjansen for tvillinger?? sambo har tvillinger i slekten...iiiiiiiiiiiiiik....

Skrevet

det merkelige er at begge gangene jeg ble gravid brukte jeg denne kremen. aner ikke om det var derfor men...

Skrevet

hehe men er deg det går på da. Har ikke noe å si om noen i slekta til mannen din slipper flerre egg for at DU skal gjøre det. Spermen inneholder ikke slippemangeegghormoner;)

så om det er twins (og da kun toegget) på DIN side har du økt. Folat er snakk om så og si ingenting da:) Mange svangerskap er jo til å begynne med tvillinger men det ene egget fester seg evt ikke. (så man vet det ikke nødvendigvis)

Har du toegget tvillinger fra før øker sjansen. Høyere frekvens hos damer med bmi over 30. Også hvis man er veldig høy. % øker ved alder. Er det 4% fra 30-35 og 6% fra 35. Ikke helt sikker på tallene, men ligger rundt der. Og om du er av afrikansk opprinnelse. Pergo øker og sjansen for flerlinger. Og såklart om man får satt inn flere egg da.

Så da vet du hva du skal holde deg unna eller hjelpe til med:)) Ikke så mye man kan påvirke selv der da.

Jeg ble gravid med to. Jeg er bittelita. Bmi err jeg ikke sikker på men den er langt under 30. Ingen twins i familien. Ingen pergo. Ingen WY eller folat. Og både røyka og drakk da jeg ble gravid:) Og var 28 år. Norsk er jeg og. Bare sånn for å poengtere det at om du gjør alt motsatt kan det funke like bra det og;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...