Nusseline♀♀♂ Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Hun på bagasjeservice sa at vi ville få et brev. Hun var dansk så jeg hadde vanskelig for å forstå. Er det egenandel på reperasjon? Den vognen vi har er dessuten ikke på markedet lenger. Har en simo sportstrille, har kommet en ny type av den nå så er usikker på om det er mulig å få reservedeler til den vi har. Får vi ny vogn da? Eller avhenger det av hvor alvorlig skaden er? (vogna ble revet opp i stoffet) Noen her med erfaring?
Nusseline♀♀♂ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 15. juni 2009 Ingen som har hatt skadet vogn?
lilletupp & spira Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Hei Jeg jobber på en flyplass og her gjelder følgende hvis det er skade på barnevogn: Man er ansvarlig for å pakke barnevogner, ski etc forsvarlig selv, flyselskapet tar ikke ansvar for skader under flyreiser. Som alltid kommer det an på hvor store skadene er, mange blir oppfordret til å bruke sin reiseforsikring på slike saker og da er det også en egenandel, kommer an på hvilken forsikring du har. Det er veldig dumt dette, men slike er det dessverre. Det har kommet ett nytt produkt på markedet som heter Prampack, dette er ikke i salg på flyplassen, men det er til testing nå. Håper dette ordner seg : )
*Rutletutt* Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Vi reiste med SAS da vi kom fra USA og vår Bugaboo ble skadet på ene bakhjulet - skjevt hjul. Vognen var pakket i en sånn plastsekk (sånn gul, litt tykk) og vi fikk en rekvisisjon fra SAS på nytt hjul - så vi fikk skaden dekket 100%. Aner ikke hvordan det er hvis skaden er større eller når en ikke kan få tak i ekstra deler, men det var i allefall vår erfaring - veldig kjapt og greit:o) Lykke til:o)
Nusseline♀♀♂ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2009 Men da er det vel annerledes der du jobber da for når jeg snakket med SAS i dag så forstod jeg det slik at de erstattet skader som var skjedd under flyreisen selvom vognen ikke var ukjørbar. Den var forøvrig kun pakket i en slik gjennomsiktig pose. Vi reiste til Gardermoen i den tro at vi fikk mulighet til å kjøpe en av de nye, mer holbare, posene til barnevogn (de gule) men det fikk vi ikke tilbud om. Prampack kom på markedet først 4 dager etter vi kom hjem.. Europeiske reiseforsikring dekket kun når vognen var ukjørbar og det er den jo ikke.
sol2002 Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Er 7 år siden vi opplevde det, da vi skulle slå opp vogna på flyplassen var den helt skjev, fikk da en rekvisisjon til å gå til samarbeidspartneren til sas morgene etter, fikk da en ny vogen.
1881 Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 Fikk hull i kalesjen på vognen vår for endel år siden da vi var ute og fløy. Fikk rekvisisjon og måtte dra til skomaker og få den fikset så fikk ikke noe ny vogn når kalesjen kunne fikses!
Nusseline♀♀♂ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. juni 2009 Da må de sette på lapper eventuelt da for stoffet er revet bort. Det blir vel ikke pent, men det er jo ikke pent med store hull heller.. Kjedelig når sånt skjer altså.
Fikk maibaby06 Skrevet 15. juni 2009 #9 Skrevet 15. juni 2009 Jeg fikk revet opp kalesjen på vogna mi, sas var tomme for poser så vogna ble sendt usikret.... Når jeg landet gikk jeg og trakk kølapp for å melde skade før vogna kom for å si det sånn, hehe. Fikk rekvisisjon på skaden og tok med den til forhandler (teutonia). Der anså de at det ikke kunne repareres og fikk da ny sittedel. Kalesjen var flerret opp i låsen og på siden, så det kunne ikke gjøres noe med. Er vognen gammel kan du bli trukket en egenandel, men ikke alltid de gjør det;) Forhandler ringer sas hvis det er noe uklart. Ta med rekvisisjonen til en simo-forhandler, så vurderer de vognen og hva som skal gjøres. sas tar regningen. Jeg reiser utelukkende sas innenlands, da vet man at man får hjelp hvis det skjer noe utenom det vanlige. Norwegian når bare ikke opp. Lykke til!
Nusseline♀♀♂ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 15. juni 2009 Må man ha kvittering på vognkjøpet? Kan ikke finne den. Den er rundt 2 år gammel mener jeg, en simo sportstrille 123.
Fikk maibaby06 Skrevet 15. juni 2009 #11 Skrevet 15. juni 2009 Jeg hadde med kvitteringen, vogna var ganske ny så jeg hadde den lett tilgjengelig:) Men du skal egentlig ikke trenge det, forhandler bør jo også kjenne igjen årsmodellen. Dessuten er det skade som dekkes av sas, og ikke reklamasjon. Så det bør gå helt fint:)
*Rutletutt* Skrevet 15. juni 2009 #12 Skrevet 15. juni 2009 Vi hadde ikke det. Ble ikke spurt om det heller.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 15. juni 2009 Håper det går bra uten den da. Har lett i 2 timer nå og fant kun bruksanvisningen og garantibeviset (ikke utfylt). Det merkelige er at jeg fant kvitteringen på emmaljungan vår som vi kjøpte for 8 1/2 år siden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå