Gå til innhold

mensen og mengden på mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bare lurer litt på om det er noen som kan noe om dette...

(sorry om det kan være litt ekkelt hehe)

jeg hadde utskrapning i påsken (var da 11+2) ....jeg blødde da noen dager,og fikk mensen igjen 5 uker etter det...dette var en veldig rar og lang mensen som varte i ca en uke...var bare sånn brunt og ikke skikkelig blod liksom... (fikk positiv el test vanlig tid etter mensen så vil tro at det liksom var en mensen jeg kunne regne med)

har akkurat hatt mensen igjen nå som startet første dagen med sånn brunt, for så de to neste dagene ble skikkelig kraftig friskt blod....tror aldri jeg har blødd så mye før jeg...kjente liksom at det rant ut hele tiden...etter de to dagene så var det full stopp...så da var jeg ferdig med mensen!!! var ikke det rart?? fra og blø så mye til fullstendig stopp?? ikke at det gjør noe for vanligvis så går jeg og spotter i noen dager etterpå og har mensen i en uke...så var jo helt herlig og bare bli helt ferdig etter 3 dager hehe...

men det jeg lurer på er jo om siden det var så kraftig , er det ett tegn på at kroppen nå er i rute igjen og har fått renset skikkelig godt opp igjen etter utskrapningen??

eller har det ikke noe og si på styrken på mensen??

litt rart spørsmål kanskje hehe....men håper noen har noen kloke ord til meg:)

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen =)

Da jeg hadde min utskraping den 07 mars - og fikk mensen nøyaktig etter 4 uker - blødde jeg kraftig i 2 dager så var det full stopp!!! Da jeg var på gyn på sykehuset ett par uker etterpå, fortalte de at det var helt normalt. Grunnen til at blødningen var så kort var fordi det ikke var noe eggløsning i forkant, egget lå innkapslet i en cyste på eggstokken min som kunne briste når som helt, oftest ved neste eggløsning. Altså kun slimhinnene (og evt rester) som ble støtt ut ved menstruasjonen - og ikke noe egg. Derfor var den så kort sa de...

Da jeg fikk eggløsning fikk jeg tidenes største eggløsning, for jeg hadde store EL smerter (cysten som bristet) og masse EL-slim - den pp`n ble jeg gravid igjen!!! Men, mistet dessverre i uke 9/10 nå for 17 dager siden... =(

Ble du noe klokere?? Håper det =)

Klem fra

Skrevet

tuusen takk for svar:)

det var litt bedre svar enn det jeg kunne gi deg men hehe....

men nå er jo dette 2 mensen etter utskrapning...jeg testet også positivt på el test denne perioden, samt masse el slim og alle symptomer på el....så er det ikke rart om jeg ikke har hatt el da???

innkapslet i en cyste?? er ikke det farlig da?? shiiiit...nå ble jeg redd ....iiiiiiiik......

uff ja...jeg har fått med meg dine historier :( trist at du opplevde dette så tett oppå hverandre :( håper du blir fort gravid igjen:)

kanskje vi er så heldige at vi kommer over på 1 tri sammen:D

klem til deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...