Nr.4 i april :) Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Jeg har halv stilling på et sykehjem, men jeg synes det er litt slitsomt likevell. Er mye trøtt og sliten, ryggen kan av og til være litt ugrei, har to små aktive barn og er gravid i uke 29. Skal til lege i morgen, vet ikke hva han sier om dette. Den halve stillingen varierer med en vakt i uka, til 4 vakter etter hverandre. Noen som vet om det er vanskelig å få sykemelding ??
Gjest Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Jeg ble 100% sykemeldt rundt uke 29-30, hadde vært 50% sykemeldt 4 uker før det igjen, jobbet fullt som lærer på ungdomsskole. Jeg synes det var pyten første 2-3 dagene fordi jeg hadde veldig mye dårlig samvittighet ovenfor både arbeidsgiver og ikke minst elevene som plutselig måtte få ny lærer helt på slutten av året. Etterhvert klarte jeg å riste av meg den dårlige samvittigheten og innse at jeg hadde ikke blitt sykemeldt om det ikke var av veldig god grunn, og nå nyter jeg det. Kjedelig ja, men jeg merker jeg trenger det. Jeg ba ikke om sykemelding da, jeg ble sykemeldt pga flere faktorer. Som deg har også jeg små barn fra før, 3 stykk, og legen mente det var mer enn nok stress for meg for tiden med de tre, jobb i tillegg ble for mye.
emla Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Ble 50% sykemeldt i uke 29, regner med at jeg går over i 100% etter uke 34.Sliter med høyt blodtrykk og spor av protein i urinen ( har hatt to svangerskapsforgiftninger tidligere) Har ellers hodepine, kvalme og er svimmel. Har tre barn hjemme som krever sitt. Med litt dårlig samvittighet er jeg ikke redd for å be om sykmelding. Tror at det kommer litt an på lege hvor villig de er til å skrive ut sykmelding ikke nødvendigvis bare for gravide men generelt. Så det går an å forhøre seg om dette.Jobber i nav og ser at det er STOR forskjell på legene. Smør godt på flesket med argumenter det kan være godt å hvile seg litt alene i ukene som kommer spesielt for oss som har barn fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå