Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enn mamma og pappa! Hun liker ikke andre folk, og blir især sinna hvis vi får besøk etc og folk vil ha henne på fanget eller snakke til henne mens hun sitter i vippestolen, da blir hun veldig fornærma. Hehe. Hun gråter selvom jeg sitter redd ved siden av den som holder henne på fanget og hun ser meg. Roer seg ikke ned før jeg tar henne på fanget og roer henne ned. Noen dager er verre enn andre, og noen dager er hun ikke redd i det hele tatt og smiler litt skeptisk til andre folk. Hun trenger laang tid for å bli varm i trøya/komfortabel rundt andre folk.

Kan være litt slitsomt, er redd for hvordan det skal gå hvis vi må ha henne hos dagmamma om noen mnd, uten mamma eller pappa tilstede! Har noen vært borti dette før da? Når gikk det sånn gradvis over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rett ved siden av* skulle det stå :P

Skrevet

Jepp. Her begynte det da han var 3,5 mnd. Det kan ikke være helt uvanlig for i brosjyren vi fikk hos helsesøster om 4-mnd-alder stod det at det kunne hende de begynte å vise skepsis til andre folk - dette er for noen babyer en del av at de knytter seg til moren/faren og skjønner forskjell på disse og andre - noe som jo egentlig er en GOD ting. En sterk og god tilknytning til mor skal danne grunnlaget for snere tilknytning til andre - Aldri så galt at det ikke er godt for noe, hehe. Men alle babyer er nok ikke like sjenerte nei. Min er ganske sjenert til tider men veldig tillitsfull til andre tider - det som hjelper er hvis folk ikke må prate ham veldig opp i ansiktet men kan være litt tilbakelent og indirekte i kontakten - f.eks ha ham på fanget mens han leker med noe foran seg. Ellers tror jeg bare man må være tålmodig og trygge babyen på at mamma/pappa alltid er i nærheten og tar signalene dens på alvor - så håper jeg den vil føle seg tryggere etter hvert.

Skrevet

Å, kanskje det ikke er så dumt da, hehe. Her hjelper det nemlig ikke å "avlede" oppmerksomheten hennes selv om hun sitter på andres fang faktisk. Er litt merklig, noen er mer akseptert enn andre i hennes øyne. Besteforeldrene f eks er hun veldig komfortabel rundt. Moren min som ikke ser henne ofte får merklig nok holde henne når vi møtes, uten protester. Mens søstern min som bor i samme by, liker hun ikke. Hehe.

Men er nok sant at man skal ta de dersom de gråter og føler seg utrygge, det gjør jeg jo. :) Håper det er en liten fase bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...