Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Fikk tidligere denne uka påvist PCOS. Er rimelig deprimert av den grunn. Har en datter på halvanna år og hadde egentlig bestemt å vente med nr 2 i alle fall til neste sommer. Men nå som jeg har fått påvist dette og at det kan ta tid å bli gravid er jeg i tvil om vi likevel bør sette i gang så fort som mulig. Hva ville dere anbefale. Er dr.grads.stip. og hadde også av den grunn tenkt å vente, men barn er viktigere enn karriere... Har allerede fjernet én eggstokk pga cyste. Hva ville dere gjort? Kjempe glad for alle kommentarer.
luva* Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 Jeg tror nok jeg hadde satt i gang. Det kan jo ta tid før det klaffer uansett. Umulig å forutsi hvordan PCOSen utvikler seg over tid. Og man får jo permisjon fra dr. gradsstudier og. Har mange venner som har fått barn under dr. gradsstudiene, til og med noen som har hatt flere mammapermer underveis. Men, jeg føler selv at jeg muligens har litt dårlig tid, så du skal ikke se bort i fra at mitt råd er en smule preget av det.
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Sett i gang det kan ta litt tid! Har en datter på 1 år og 9 mndr og er gravid med nr to nå :) Skal ha i februar og det blir 2,5 år i mellom! det ttror jeg blir bra Stå på og lykke til
BAcer vil ha flere :) Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Hvordan gikk det når dere skulle ha førstemann, da? Det er ikke sikkert at det tar lang tid.. Men det kan.. Vi brukte over ett år på å bli gravide med førstemann. Men det gikk raskere med andremann. Dette pga jeg visste litt mer hva jeg kunne gjøre selv. Jeg hadde lest her inne at det ble anbefalt å gå 3 mnd på Diane (p-pille) for å få kroppen i rute igjen, for så å begynne rett på Metformin etter pille-slutt, for å prøve å holde på ruten kroppen hadde kommet inn i. Jeg gikk altså 3 mnd på Diane - hoppet over til Metformin, og etter 3 mnd (jeg tempet for å finne el..) var jeg gravid :) Lavkarbo-diett skal jo også være gunstig. Men man vet jo aldri hvor lang tid det kan ta, så jeg ville begynt nå
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Jeg har samme problem som deg, bare at min datter kun er 9 mnd. Hun ble laget på "normal" tid, dvs 3 pp'er, men jeg hadde ikke PCOS da. Man kan aldri vite hvor lang tid det tar med PCOS så vi har funnet ut at vi vil heller ha to veldig tette enn å risikere å ikke få flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå