Gå til innhold

Slimpropp og "menssmerter"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere! Jeg har nå lest flere bøker og sett på masse bilder av den berømte slimproppen og er fortsatt usikker om det var den jeg gradvis mistet i løpet av de siste tre dagene (først masse gul slim, så masse klart og seigt slim og til slutt veldig lysrosa slim.....). I går kveld fikk jeg skikkelig mageknip og kraftig diare og kvalme. Jeg trodde jeg fikk matforgiftning. Men så kom det også magesmerter (lignet ganske kraftige menssmerter), stikking og ryggsmerter om natten. Jeg fikk også en del helt klar/vannaktig utflod men ikke noen store mengder. Smertene var noe regelmessige men har gitt seg etterhvert og jeg sovnet etter ca 2 timer. I morges har jeg det fortsatt vondt i magen men ingen rier, og det var litt mer rosa slim som rett og slatt falt ut da jeg skulle kle på meg.....Er det noen som har noen råd eller har vært gjennom dette før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan høres ut som om det er slimproppen din som er gått men kan ikke si det sikkert ..

Er du usikker og fortsatt har vondt kan du jo ta en tlf til føden å snakke med de :) Sikkert noen gode råd hos dem :)

lykke til :)

Skrevet

Da er vi to i samme båt, bare at jeg ikke har noe blod i det som kommer :-(.

Slimproppen min gikk i går morges. Gulaktig gjennomsiktig slimklump. I går kveld begynte menssmertene. Ja smerter - ikke murring!!!, og de har holdt på i hele natt, også når jeg våknet i morges. Men fikk sove noen timer til nå på formiddagen, og nå har det roet seg.

Det som er rosa kan være tegningsblødninger. Altså at livmormunnen holder på å åpne seg. Det og at slimproppen går er jo tegn på at fødselen nærmer seg, men det trenger ikke bety at fødselen begynner i dag eller i morgen - dessverre.

Er du førstegangsfødende? Da jeg fødte min første, så begynte fødselen slik, at slimproppen gikk og det var en liten tegningsblødning, 20 timer senere hadde jeg født. Men med nummer to gikk slimproppen stykkevis og delt, ingen blødning, og masse murringer, menssmerter og falske rier i 1,5 uker før fødselen startet. På den andre siden - fødselen gikk kjapt - unnagjort på 3t45m fra aller første rie til snuppa var ute.

Det nærmer seg i hvertfall!!

Skrevet

Samme her. Slimproppen (eller i hvertfall deler av den) løsnet i morges, og det var en kompakt, ekkel og gulblank slimklump. Har murringer også, men forventer ikke føde enda. Er i uke 36 på onsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...