Gå til innhold

Trenger desperat litt hjelp av dere!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gut på rett over 2år som ikke vill sove om natten!!

Han sovet ikke før i hal 9 tiden å våknet hal1. Å sovnet ikke igjen før hal 5 i dagmåres. Å på den tiden var det nesten bare gråting. Faren tok seg av han mens eg prøvde å sove, men han bare gråt å gråt for han ville til meg.

Er 14uker på vei med nr.2 å trang VIRKELI å sove.

Har også fått for seg at det er kun mor som skal få komme inn til han å trøste han. Kommer far inn blir han kjempe sint, å alt blir bare verre!

Noen som har erfaringer? tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har jeg noen tips som ihvertfall var veldig effektive for oss. Dette går på vilje mot vilje, han gir seg til slutt hvis han skjønner at han ikke har noe å hente på å være våken på natten. (dette er selvsagt forutsatt at han ikke er syk e.l. og har behov for omsorg)

La han gråte i 5 min før dere går inn. Legg han rett ned i sengen uten å si noe (!) og bare stryk han en gang over kinnet før dere går ut. Hvis han fortsetter å gråte med en gang, vent igjen 5 min før dere går inn og gjør det samme. Jeg gjorde dette sammenhengende i 45 minutter en natt, og da tok han poenget. IKKE ta han opp av sengen, da har han fått det han ville ha. Det beste for han er jo også at han får en god natts søvn til slutt.

Jeg er skeptisk til å utvide disse 5 minuttene noe særlig, men har latt det gå 7-8 min noen ganger. Min sønn er mammagutt, derfor er det også mye mer effektivt hvis det er far som gjennomfører denne avvenningen. Når han skjønner at mamma ikke kommer inn på natten, og at han heller ikke får kos før på morgenen, vil han sovne av seg selv dersom han våkner. Det kan være en tålmodighetsprøve, men hvis dere nå uansett er våkne nesten hele natten er det definitivt verdt å prøve ut.

Håper det kan fungere for dere også, lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...