pauline og knerten Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Er det mulig? Jeg avsluttet en canestem-kremkur i går, og i dag klør det noe så innigranskauen igjen! Har aldri hatt problemer med sopp før nå, men nå er det som om bare den ene infeksjonen avløser den andre. Og det er så sykt ubehagelig! Arrgh. Kan det være mulig at canestenen ikke funker på meg? Noen som veit om andre muligheter som ikke frarådes gravide?
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 *rekke opp handa* har gått på noen kurer denne gangen ja.. :/ men med meg forsvinner det heldigvis en stund før det kommer igjen. tror jeg må på apoteket i dag å kjøpe en stikkpille. for det har begynnt å klø!!!! drittlei,men har 15 dager til termin og vil bli kvitt det så fort som overhodet mulig.. ville gått til legen og fått skjekke opp visst canesten ikke fungerer.. har ikke annet råd enn det..
Johan Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Jepp! Holdt på å bli sprø da jeg hadde kronisk soppinfeksjon i flere måneder. Det hjalp da jeg sluttet å bruke såpe nedentil. Nå bruker jeg bare vann, bortsett fra bak... Og drikker en del Biola. Har ikke hatt sopp på 1,5 mnd! Hurra!
Gjest Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Kjenner igjen dette ja. Har sikkert hatt 5-6 soppinfeksjoner på rappen og canestenbehandlet så godt jeg kunne med både stikkpiller og krem. Har også fått mannen behandlet, unngått stramme klær, såpe nedentil osv. Virket bare ikke som om soppen forsvant helt mellom hver gang. Tok det til slutt opp med lgen og han anbefalte meg å prøve en annen kur i stede. Akkurat nå står navnet helt fast, men den er reseptfri så de på apoteket vet nok hva du mener om du spør. I hvertfall så tok den knekken på soppen hos meg etter å ha brukt både stikkpillene og smurt 3 ganger for dagen i hele 10 dager (og ingen sex i mellomtiden!). Vært soppfri i mange uker nå og det er deilig, men nå synes jeg det småklør litt igjen da :-( Skal bli godt å få ungen ut og bli ferdig med dette her ja!
Gjest Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Kjenner igjen dette ja. Har sikkert hatt 5-6 soppinfeksjoner på rappen og canestenbehandlet så godt jeg kunne med både stikkpiller og krem. Har også fått mannen behandlet, unngått stramme klær, såpe nedentil osv. Virket bare ikke som om soppen forsvant helt mellom hver gang. Tok det til slutt opp med lgen og han anbefalte meg å prøve en annen kur i stede. Akkurat nå står navnet helt fast, men den er reseptfri så de på apoteket vet nok hva du mener om du spør. I hvertfall så tok den knekken på soppen hos meg etter å ha brukt både stikkpillene og smurt 3 ganger for dagen i hele 10 dager (og ingen sex i mellomtiden!). Vært soppfri i mange uker nå og det er deilig, men nå synes jeg det småklør litt igjen da :-( Skal bli godt å få ungen ut og bli ferdig med dette her ja!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Vet om et annet soppmiddel som heter Pevaryl, veldig effektivt, men vet ikke om det er forenelig med graviditet. Dette vet de garantert på apoteket. Ellers kan jeg anbefale daglig inntak av biola-melk og/eller melkesyre-kapsler til å sette i skjeden. Begge deler bidrar til å stabilisere og surgjøre pH i skjeden. Dessuten... bruke boxer, ikke string-truse, og sove naken. Ikke vaske med såpe, kun vann. Ikke bruke trange bukser osv... Jeg er mye plaget med sopp til vanlig, men har klart meg uten behandling under sv.skapet pga drikker mye biola pluss at har kasta string-trusene mine :oP
magica og lille tryll ♡ Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 ... og ja, man kan visst bli "immun" mot Canesten hvis man bruker det for mye
pauline og knerten Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. juni 2009 Ah - ja nå ser jeg det står flere steder at man kan bruke stikkpille bare man unngår å bruke applikator! Fikk det frarådet av legen, men så lenge apoteket sier det er trygt... Frustrerende med Canesten, for det går liksom bare på "utsida", så jeg får følelsen at jeg aldri får tatt skikkelig knekken på det. Og de neste dagene: Biola, behagelige klær og truser, null sukker (leste også et sted nå nettopp at sukker gir næring til soppen) og ny tur til legen. Nå skal jeg f... meg ta knekken på det her!
Anita*født* Skrevet 15. juni 2009 #9 Skrevet 15. juni 2009 Men min datter hadde jeg 7 kurer og sopp non stop-. Denne gangen ikke en dritt....Så jeg vet åssen dere har det,det er helt jævlig.....
venter odelsgutt i august Skrevet 15. juni 2009 #10 Skrevet 15. juni 2009 JAAAA e møkka lei!! har gått med soppinfeksjon nesten i 7 måneder i strekk nå.... Storforbruker av Canesten her i huset. Men fant en ting som har hjulpet med litt i det siste og det er en eller annen melkestyretabelett. Husker ikke navnet nå... Har vært uten plager i ei ukes tid nå så jeg har fått tatt en pause i Canesten-bruken:-) Skal til innkjøp av mer sånne kapsler:-)
Første nurket:) Skrevet 15. juni 2009 #11 Skrevet 15. juni 2009 Husk at mannen må behandle seg også! Har kvinnen fått det bør han smøre seg med canesten i 4 uker! Han kan ha blitt smittet av kvinnen uten å få symptom, og smitter tilbake...så har dere det gående...
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 15. juni 2009 #12 Skrevet 15. juni 2009 hmm...så han kan ha det uten å klø? da så.. da skal han også få gå på kur!
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 15. juni 2009 #13 Skrevet 15. juni 2009 Jordmora mi sa at jeg kunne bruke canesten eller pevaryl, så du kan nok trygt bruke pevaryl om du vil:)
født25august Skrevet 15. juni 2009 #14 Skrevet 15. juni 2009 godt å høre det ikke er jeg som sliter med dette, har hatt det i 4 måneder snart, dritt lei!!! stikkpillen hjelper en liten stund, også kommer det tilbake igjen. men jeg fikk gode tips av min jordmor. 1.Vask deg med naturell yogurt der nede. 2. smør deg nedentil med litt olivenolje, på leppene og rundt det området. dette har hjulpet meg masse. Anbefales!!
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 15. juni 2009 #15 Skrevet 15. juni 2009 spm ang behandlig av mannen: er det nok å smøre inn på tuppen og mellom forhuden..eller skal man smøre inn hele skaftet?
Første nurket:) Skrevet 15. juni 2009 #16 Skrevet 15. juni 2009 smør hele skaftet soppen kan nok sitte der også.. håper dere blir kvitt problemet folkens!
D.Duck Skrevet 16. juni 2009 #17 Skrevet 16. juni 2009 Jeg har et litt sært tips Er tredjegangs gravid og i de to andre svangerskapene var jeg også plaget med soppinfeksjoner. Det kan drive en til vannvidd! Denne gangen bruker jeg gasskluter som truseinnlegg i stedet for dem man kjøper i butikken. Mange av oss har jo litt ekstra utflod under svangerskapet og det blir til at man bruker truseinnlegg el.l? Jeg mener det var disse jeg reagertepå . Nå er jeg snart i mål i dette svangerskapet og ikke hatt en eneste infeksjon! (Bank i bordet) Det er selvsagt like viktig å skifte dem ofte og koke dem i vask.
icls Skrevet 16. juni 2009 #18 Skrevet 16. juni 2009 Mannen må også smøres ja,ellers hjelper det lite om dere skulle ha sex og husk stikkpillen...bare dytt den i med fingrene og for all del ikke bruk applikator,det kan gi skade på livmoren.Det er ikke bare kremen som fungerer for man har jo tross alt ikke bare sopp helt ytterst. Man må ikke til legen ved canesten...jeg har ikke vært det.Bare spurte JM jeg og hun sa det bare var å gå på apoteket...den er jo reseptfri..:-)
anbefaler Skrevet 16. juni 2009 #19 Skrevet 16. juni 2009 Gasskluter -ja det var sært. Men den medisinske verden har da gått videre- så hvorfor gå 100år tilbake i tid?Når du kan få hjelpemiddler nesten gratis? Et lite tips til deg eller noen av dere andre i samme situasjon som trenger et alternativ til truseinnlegg. Gå til legen din å be om resept på kylie truser til lettere inkontinens /utflod det får du gratis dekket på blå resept. De er laget for dette og puster bedre enn bind/truse innlegg. Kylie trusene finnes på alle apotek forskjelige fasonger,sugeevner.forhindrer lukt og puster bra.Det er ofte en stor sammenheng mellom bind/truseinnlegg og sopp. Kylie trusene forhindrer dette da de puster bedre.
Johan Skrevet 16. juni 2009 #20 Skrevet 16. juni 2009 Ja, for jeg fikk vite av jordmor at truseinnlegg er fy-fy. De skaper faktisk mer utflod, og i tillegg får man lettere sopp. Bytt heller truse mange ganger om dagen;-)
Gjest Skrevet 16. juni 2009 #21 Skrevet 16. juni 2009 Jeg bruker faktisk aldri truseinnlegg med mindre det er siste dag i mens el, men er likevel plaget av soppinfeksjoner. Har lite utflod, selv med infeksjon. Føler virkelig jeg gjør alt etter boken, men om noen har flere tips så kom med dem! Jeg: *Bruker ikke truseinnlegg *Bruker bare bomullstruser som blir vasket uten parfymerte vaske midler *Sover uten truse om natten (får luftet) *Når jeg behandler mot sopp bruker jeg både stikkpille® og krem *Mannen blir også behandlet *Spiser lite sukker *Går med løse linbukser *Bruker ikke såpe til underlivet *Hår nå prøvd i lenger tid å ikke barbere vekk alt hår der nede, kun bikinikant, har ikke hatt noen effekt *Prøvd melkesyrekaplser, ingen effekt *Går alltid på toalettet etter sex Fikk altså god hjelp i den ene kuren jeg tok som ikke var canesten, men nå tror jeg det er på vei tilbake for sikkert 7 gang dette svangerskapet. *frustert* Tror jeg bare må få ut babyen snart jeg! ;-)
anbefaler Skrevet 16. juni 2009 #22 Skrevet 16. juni 2009 Sant nok det ,men det er da enda bedre å bruke et produkt som er laget til dette da det også forhindrer lukt. Samt man får det dekket på blå resept og det er jo kjempe bra.(sparte penger er gode penger) Ønsker man derimot ikke å bruke blåresept kan man kjøpe det uten blåresept og det koster ikke noe mere enn en vanlig truse.
anbefaler Skrevet 16. juni 2009 #23 Skrevet 16. juni 2009 Uff da ser det jo ut som du gjør allt riktig. Les og lær jenter,forstår frustrasjon. Men de dagene du trenger truseinlegg er det nok bedre med kylie truse. Håper det ordner seg etterhvert. Lykke til ihvertfall.
1. gang:) og engang til:) Skrevet 16. juni 2009 #24 Skrevet 16. juni 2009 Hei! Jeg har vært veldig plaget av sopp! Var på kontroll hos lege på Ullevål og nevnte da at jeg hadde mye sopp. Han sa at det skal behandles med stikkpille og krem (du kan få stikkpiller med svakere styrke som varer i 6 dager, disse hjelper bedre enn 1 dags beh) Når pillekuren er over så anbefalte han å behandle seg med melkesyrebakterier for å få normalisert pH`en, jeg har da brukt laktal. Jeg har også bare brukt laktal når jeg såvidt har begynt å kjenne noe, og da har det blitt borte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå