Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 gutten min har masse hvitt belegg på tungen, søsteren min sa det kunne være trøske. jeg leste at det var en slags soppinfeksjon. men hvordan vet jeg om det bare er hen eller også mine brystvorter som har fått det?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Det høres ut som trøske, hvis du ammer er sansynligheten for at du også har det stor for det smitter med en gang. Du bør komme deg til lege så begge to kan behandles. Da behandles det gjerne med salve/krem/dråper samt at du må bytte ammeinnlegg etter hver gang du har ammet og koke/sterilisere smokker for å ikke spre smitten videre. Les mer på www.ammehjelpen.no Jeg har slitt med trøske nå i mange måneder og det er ikke godt. Har desverre hatt problemer med å bli kvitt trøsken så jeg vil derfor anbefale at du starter behandlig så fort som mulig, så det ikke blir værre for da er det vanskeligere å bli kvitt. Lykke til!
AccidentalMum Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Hm? S¨alvorlig? Gutten min hadde også trøske, men jeg merket ikke noe på meg (jeg var kanskje smittet men det syntes ikke). Vi fikk derimot motsatt beskjed, å bare vente litt så gikk det over av seg selv. Og det gjorde det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå