Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor rause er dere med paraceten når det er tannfrembrudd eller andre medvirkende årsaker til konstant sutring?

Jeg går snart fra konseptene her. Først vaksine og medfølgende sutring, feber og oppkast forrige uke. Torsdagen var fin.

Så kom fredagen, og tann nr 2 er tydeligvis på vei. For det er sutring fra hun våkner til hun legger seg. Kan ikke ligge 2 sekunder på gulvet uten at det er katastrofe og skal helst være i lufta og hoppe dagen lang (jeg får hvertfall trimmet fiskebolle-armene mine...). I natt har hun sutret store deler av natten også, i søvne stort sett... men jeg er jo våken og hører det likevel...

Hun våknet syv og var tydelig trøtt, men bare hyyyylte. Fikk en paracet, og sovnet etter en liten stund. Nå er hun våken, og er enn så lenge litt roligere...

Men hvor mye paracet kan jeg gi henne i løpet av en dag? Det er jo tydeliat hun har vondt, og tydelig at det hjelper. Jeg liker ikke piller, og hater å ta det selv, og synes ikke noe særlig om å gi henne det, men.... jeg orker ikke mer sutring og trøtt snuppe som ikke får sove hele dagen heller...

Dette ble et langt innlegg, men nå fikk jeg ut all frustrasjonen samtidig!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står vel på pakken hvor mye en kan gi? Iforhold til vekt, tenker jeg..

Ikek noe godt for vesla å ha vondt så lenge og flere dager i strekk. Bedre å døyve det litt med smertestillende, tenker jeg. Så lenge man ikke gir smertestillende så ofte, så kan man vel bare gi så mye som doseringen tillater - når man først gir, eller hva?

Jenta mi har fått 3 tenner nede, det gikk ganske smertefritt, men ser nå at første tann opp ligger og stanger under overflaten, og merker at hun er mer utilpass, vanskeligere å få til å sove, vanskeligere å leke alene, slik som du nevner. Jeg tror jeg vil gå for en paracet i løpet av noen dager hvis jeg merker at hun ikke blir bedre. Prøver også dentinox, men virker ikke som om det har særlig effekt på henne.

Har også gitt henne isbit i Baby-feederen - det hjalp en stund - kjøler ned gommene. Men kortvarig effekt, egentlig. Men det er i alle fall helt uten bivirkninger!

Lykke til! Håper det blir mer søvn i natt, da:)

Skrevet

Gi henne paracet. Og ikke fordi du ikke tåler sutringa, men fordi at babyen din plages av det, og slik kan hun slippe å ha vondt (og kanskje få noe kvalitetssøvn).

Vi har hatt tannfrembrudd siden mai, og nr 2 er endelig oppe. Og i dag er han en ny gutt. Har gitt paracet et par ganger, men det har ikke hjulpet noe særlig på akkurat smertene/kløinga.

Skrevet

jeg har et lite tanntroll også for tiden og jeg gir stikkpille.

hun plages mest på natt da. så det er da hun får det.

pluss at hun er veldig forkjøla for tiden.

jippi!!!!! tålmodighetsprøve. iallefall når jeg akkurat har flytta til et nytt hus og alt som det medfører...

Skrevet

Takk for svar. Står på pakken at jeg kan gi 3 ganger om dagen, så da kan jeg jo gi det. Hun har fått en alt i dag, så sparer jeg en til kvelden - også får vi se hvordan dagen blir, om vi klarer oss uten.

Enn så lenge er hun forholdsvis rolig:)

Tann nr 1 merket vi ikke at kom engang, men denne er verre gitt.

Håper den bryter frem snart, for dette er slitsomt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...