Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg litt med South Beach dietten?=)


renathe88

Anbefalte innlegg

tenker jeg skal teste ut denne dietten her,og har printet ut hva man kan spise og ikke spise,pluss det eks. di har laget over matplan til fase 1.

så det jeg nå lurer på er:

 

- når begynner frokosten?og hvor ofte skal jeg spise?det er frokost,mellom,lunsj,mellom og middag.

- hvor mye skal man spise?sånn ca..

- kan man spise groove knekkebrød i fase 1?eller er det fy,fy!?;)

- hva er ost- skinkerull?

 

håper noen kan være så snill å hjelpe meg litt med dette,da hadde jeg blitt veldig takknemlig iallefall:)

 

er forresten vldig kresen,så blir ikke noe skalldyrcabaret,cottage cheese, blåskjell osv på meg. så noen som er like kresen som meg og vil dele sin matplan med meg,sier jeg ikke nei takk til det:D

 

Føler liss at dette vil slå ann hos meg,vikrelig klar for å kjempe mot vekta nå! gleder meg til å starte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,jeg har gått på SBi 4 uker ca nå, og at det funker er det ingen tvil om.Husk og ta mål rundt midjen og før du starter, er ikke bare vekten som teller. Jeg har gått ned 5 kg, ganske bra det da, men hele 10cm rundt midjen, og det er veldig bra:)

Jeg har klart meg fint uten å spise cottage cheese og blåskjell osv, er jo ikke det som er essensen i dietten. Det viktigste er å lære hva man ikke skal spise.

Det handler også om å finne en balanse i måltidene. I prinsippet kan du spise så mye du vil av "lovlig" mat,

Jeg har som regel spist en god frokost når jeg står opp;, eksempler: omeletter av mange slag, lager da av to egg. Innehold f.eks:skinke, kylling, sopp, løk, fetaost, tomat osv. Er bare fantasien som stopper. Knekkebrød er ikke lov i fase 1. Kan også spise eggerøre med spekeskinke, kokte egg med salat ved siden.

Til lunsj lager jeg salater, eller ovnsretter gratinert med lovlig ost. Er litt og bare putte ting man liker i ildfast forn. Bruker mye pesto og, coop sin er god og ikke avden dyreste.

 

Jeg har ikke vært så flink til mellommåltider, men det har jeg planer omå bli flinkere til. Viktig å ikke spise for lite og. Skinkerull er vel bare ost og skinke rullet sammen. Jeg har rullet med salat og,, det er gså en mulighet.

 

Jeg drikker mest vann, men også cola zero og fun light + te med suketter. Kjøper store nøtteposer uten salt på rema 1000 og tar en neve når suget kommer på kvelden.

 

Når det gjelder middag har jeg surfet mye på nettet, har lagd myye god mat. lavkarbo.no er det masse oppskrifter, men pass opp for de med for høyt fettinnhold. Det tar en uke eller to så er du inni det og trenger ikke sjekke lista mer, samt man finner sine matfavoritter. Da har du lagt basisen. Sett deg ned og tenk over hva du liker, mange rettet kan lages bare kutte ut ris og poteter osv. Fyll opp med grønnsaker og salat.

 

oj dette ble langt, bare spør om du lurer på noe:) etter en mnd er det klart at vi har forandret matvaner, hele familien,kommer ikke til å gå tilbake igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...