Gå til innhold

Penger og gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt fri år.. jobbet i barnehage..

veit ikke hva det blir til høsten.. Men skole eller jobb, håper jeg!

Men hvordan får man hjelp med penger? om man ikke jobber?=/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du?

Enten må du jobbe og forsørge deg selv - eller så må du studere.

Da er det vel lånekassen og lign.

Får du barn vil du få barnetrygd, 970,-

Og når barnet er 13mnd - kontantstøtte.

Men, du burde vel fokusere på å jobbe eller gå på skole i det minste???

Du bør jobbe 6 av 9mnd før fødsel for å opptjene deg rett til penger - hvis ikke får du en engangsstønad noen uker før fødsel, som er på rundt 35 000.

Når du går gravid har du ingen rettigheter for å _få_ penger.

Og hva med samboeren/kjæresten din? Jobber han?

Skrevet

Du kan jo melde deg arbeidsledig på NAV, kanskje du får dagpenger.. Det er jo også opptjenings grunnlag til permisjonspenger...

MEN - MEN - det blir veldig lite da... Dagpenger er 62% av forrige inntekt... Regner med at den ikke var veldig høy i barnehagen..

Så ville ikke satset på det..

Ville kommet meg ut i jobb eller på skole før jeg tenkte på å bli gravid hvertfall.

Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage i 1 år. Fri år fra skolen.. Skal jobbe 80% til høsten om jeg ikke kommer inn på skole.. Kjæresten går ingeniør skolen på hist. ferdig om 3 år :)

Skrevet

Hvis du skal melde deg arb.ledig må inntekten fra skatteåret 08 vært på 105 000,-

Og du bør ikke satse på å få barn om du ikke planlegger utdanning eller får deg en jobb.

Jeg har ikke utdanning, men gikk på skolen. Nå var jeg alenemor og det ble litt annerledes, men ikke _mens_ jeg gikk gravid. Da fikk jeg ikke noe.

Jeg har vært heldig med jobbtilbud tross ingen utdanning, og det anbefales ikke å være assistent resten av livet.

Jeg ble uplanlagt gravid som 17åring, og skulle gjerne vært 24 med utdanning, jobb, hus og det som er. Selv om det kanskje ikke betyr så mye nå, og man _kan_ ta utdanning senere - så er det faktisk greit å begynne PÅ det før man blir gravid.

Lykke til da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...