Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har svangerskapet vært for dere, noen tanker om fødsel og det å bli mor?

Er selv førstegangs og syntes tiden både går veldig fort og svæært sakte samtidig. Har fått MYE vann i kroppen og gleder meg til det er over samtidig som jeg ikke vet hva jeg skal forvente av fødselen.

straks 35 uker på vei:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Er førstegangsfødene jeg også:) 31+5 jeg da. Synes tiden hit har gått veldig fort, så er litt redd de siste ukene vil gå sakte.

Tankene ang fødsel har begynt å bli skremmende nå som det nærmer seg + at jeg har en del bekjente som villig deler sine fødselsopplevelser på godt og vondt ;) Men det vil jo gå som det går, for seint å snu nå:P Ang det å bli mor har jeg egentlig ikke tenkt så mye over, forbredt på at det vil bli tøft, men har liksom ikke grubla nå mer på det. Det som bekymrer meg mest akkurat nå er vektoppgang og ødeme.. Hadde 0-1 i ødeme i kroppen i mai, skal til jordmor igjen neste uke. Hadde da også gått opp 7kg til sammen (men gikk den 6kg de første 4mnd, så veide kun 1 kg mer da enn det jeg gjorde i desember) Litt spent på hvor vekttallet står nå. :-/

Ble litt langt det her, så tydelig på tide å få satt ord på tankene:)

Skrevet

Også førstegangs her. 27 år - Jeg er 29 uker på vei idag. Gått opp 7 kilo til sammen og bare foran på kulen, så snart kommer vel vannet i tillegg :)

Jeg er superspent på å bli mor og vi gleder oss kjempe masse til å hilse på jenta vår i september. Gruer meg en del til fødsel, men som sagt over; for sent å snu. Det går som det går :)

Hadde kvalme den første måneden, og deretter slet jeg mye med hormoner/humørsvingninger og depresjon en tid frem til 4. måned. Ble en del krangling og diskusjoner med samboer og jeg hadde det vanskelig, men så kom tiden for nytelse. Vi begynte å prate masse om dette og kom nærmere hverandre, og vi begynte å glede oss veldig til dette. Har nå det meste klart til hun kommer.

Sliter litt med bekknløsning og vondt i korsryggen så har nettopp blitt sykemeldt. Ellers er jeg i strålende form og har lyst til å nyyyyte tiden godt før jenta vår kommer og hverdagen blir totalt snudd på hodet ;)

Skrevet

Hei hei!

Er også førstegangs, er 37+3 idag, så drøyt to og en halv uke igjen. Skummelt og spennende på samme tid!! Den første tiden syns jeg var tung, med kvalme og trøtthet. 2.trimester har vært helt supert med masse godt humør og energi. Dette var virkelig tiden for å nyte graviditeten for min del. Nå syns jeg ting begynner å bli litt tungt. Er sykemledt også, så tida går sååå seint. Menmen...ikke lenge igjen da :o)

Tenker myyye på fødsel, amming og tida etterpå, mest med glede og forventning, men også med bittelitte frykt/nerver. Som noen sa over her, for seint å snu nå... Gleder meg mest til fødsel, selvom jeg fornuftsmessig skjønner det kommer til å bli helt for j...lig vondt, gleder meg sånn til å treffe tulla inni der. Gruer meg litt til amming, såre brystvorter og nattevåk, men føler jeg er forberdt på det meste.

Lykke til til alle dere andre førstegangsmammaer!! :o)

Skrevet

Ja, jeg er førstegangsfødende! Termin 6.sept. Her har forma vært veldig opp og ned. Starta med trøtthet, kvalme(uten oppkast) og LITE energi. Trøttheta forsvant gradvis når dagene ble lysere..energien er det så som så med. Har hatt kynnere helt siden uke 23 ca..så har vært 100% sykmeldt etter det. Hatt mye menssmerter gjennom hele svangerskapet, og litt stikkinger her og der. Lange dager til tider, særlig når man ikke klarer å gjøre annet enn å sitte i ro omtrent. Men vi gleder oss kjempemye! Fødselen har jeg ikke tenkt så mye på..men det er litt skremmende. har jo hørt masse "skrekkhistorier", så jeg prøver å ikke tenke for mye på det :) Det går jo helt sikkert greit, som for de fleste andre :) Har heldigvis ei venninne som fødte nr 2 for en måneds tid siden, så jeg får vel høre litt med henne, selv om alle opplever fødselen forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...