Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får stadig mer sansen for dette..

Eneste jeg tenker på, er om det er litt for tungt med -a endelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint navn, men kan Mathilde passe bedre? Litt avhengig av etternavnet; er enig i at a-endinger generelt sett er litt tungt.

Skrevet

Nydelig navn. Liker det både med -a og -e endelse, men syns det er mer spennende med -a. Det er dessuten mer internasjonalt hvis det er viktig for deg. Alle navn som ender med uttalt -e endelse vil bli uttalt med -a på engelsk. Ville helst skrevet Matilda. Har aldri vært fan av at en h blir puttet inn i alle navn, spesielt ikke når uttalelsen blir kjempe rar med den engelske th-lyden. Prøv å uttal Mathilda med th-lyd på engelsk, høres helt rart ut. Navnet ser dessuten mer stilrent ut uten h:)

Skrevet

Liker ikke Mathilda - det er en robot for meg.

Mathilde er derimot koselig.

For meg er det to forskjellige navn.

Skrevet

Mathilde og Mathilda er pent men jeg er enig med mammaen til teo, milla og selma. Mathilda er mer internasjonalt og i tillegg er det færre som heter. Synes ikke a-endingen er tung.

Skrevet

Jeg vurderer det selv faktisk. Jeg synes det er veldig fint, men vet ikke helt om jeg synes det passer til navnet til søstra...

Men så skal det jo også sies at jeg tror det kommer en gutt, så det blir det iallfall noe helt annet ;-)

Skrevet

Takk for svar, jeg liker det som sagt bedre og bedre.

Måtte blitt Mathilda i så fall, da det ville vært oppkalling etter en med -hild i navnet.

Skrevet

Mathilda er et nydelig navn :)

Skrevet

Det er så vanvittig fint! Det er stødig, flott og sterkt samtidig som det er utrolig kult og tøft!

Skrevet

Jeg ville brukt med e ending. Mathilde er ett utrolig fint navn. :-)

Skrevet

Uten H er best. Og med A. Ikke E. Med E til slutt blir det et sukkersøtt og dillete navn, med A blir det rundere å uttale og et mye tøffere navn :o)

Hilsen Matildamamma :o)

Skrevet

Signerer mamma til Milla, Teo og Selma. Helst uten h og absolutt med a-ending. Et nydelig navn.

Skrevet

Hvis det skulle vært oppkalling etter en med -hild i navnet, passer jo Mathilda kjempebra! :-)

Skrevet

Får jeg en jente neste gang skal hun hete Mathilde. Verdens fineste jentenavn, spør du meg;-)

Skrevet

Mathilda (evt Matilda) er kjempekoselig. Vi vurderte det selv, men fikk en gutt. Har ingen sterke meninger om man bør skrive det med eller uten h, selv ville jeg nok valgt uten h, men synes det ser greit ut uansett.

Skrevet

Fint, men ville skrevet Matilda. Synes egentlig både Matilda og Matilde er penest uten h, føler det blir litt "Mat-hilde/a" med den h'en inni...

Skrevet

Matilda er kanskje penest, sånn på papiret.. Iallfall tydelig at jeg ikke er den eneste som liker det :-)

Skrevet

Matilda:-) Det står på mi liste også:-) Nydelig navn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...