Gjest Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Lar du babyen din sjå på tv? Ev. Kvifor ikkje/kvifor? Når? Kor mykje?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Dm sir jo at d kan overstimulere babyan, MEN æ trur man må se ann sin egen unge:-) Gutten min ser litt på tv hver dag, å hyle av fryd når "Mikkes klubbhus" kommer på Playhouse Disney ;-) E jo perfekt for små unga de programman dem sende dær, å livlig musikk og farga ;-) Men han så mer på tv før opptil 4-5 mnd, nu som 7 mnd e d kanskje 5 minutta så har han ikke tid mere ;-)
msunicorn Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Her ser vi Drømmehagen hver dag, hvis det passer sånn. Hun virker ikke særlig interessert i annet egentlig. Tror ikke hun blir overstimulert. Det går i allefall bra å legge henne om kvelden. Hvorfor hun ser det har jeg vel ikke så godt svar på, men hun blir veldig ivrig og smiler når de forskjellige figurene kommer fram på skjermen.
LilleBjella Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Vi ser også ofte drømmehagen når det passer seg. Da sitter han rolig og ser på mens han leker med smokken, og kommer med noen utbrudd i ny og ne. Tror ikke han liker Hopsy Daisy (skjønner jeg godt forsåvidt), mens Makka Pakka er veldig poppis. Ellers er han veldig interessert i TV, og hvis den står på mens han ligger på gulvet, tar han en titt i ny og ne. Og siden han nettopp er så glad i det, så begrenser jeg det, og skrur av tv'en når det ikke er noe jeg MÅ se. Jeg har opplevde en overstimulert baby, men han blir ikke overstimulert av såpass lite tv han ser. Han blir imidlertid lei, og da gir han beskjed. Man sier jo det at det er ikke tv'en i seg selv som er skadelig for barn, men det man IKKE gjør når man ser tv. De aller fleste barn i Norge ser vel litt barne-tv før de skal i barnehagen og litt før de legger seg, og det kan jeg på ingen måte se er skadelig. En baby på syv måneder har som noen sikkert vil si absolutt ikke behov for å se tv. Men av og til har mammaen behov for en alternativ metode for å "aktivisere" en sutrete og sengeklær tass. Og denne mammaen velger glatt en halvtime med drømmehagen før grøt og legging, enn en halvtime med sutring på fanget. Glatt.
Eva_81 Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Her ser lillegull Drømmehagen. Hun elsker det! Hun har sett det siden hun var 4 mnd, nå er hun 5 mnd. Det har blitt endel av kveldsritualet. Ellers hender det jeg har på God Morgen Norge, men da ligger hun gjerne på gulvet, eller sover, så hun ser ikke noe særlig på det.
Lillepusen-78 Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Her ser vi også på Drømmehagen om det passer slik (han er snart 9 mnd). Da slapper han av og koser seg. Rundt den tiden begynner han å bli trøtt og litt sutrete, så det er en passende "aktivitet" før vi begynner med kveldsmat og kveldsstell... Bortsett fra dette har vi sjelden tv på før han legger seg. Blir eventuelt litt God morgen Norge av og til.
blomsterjenta Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 Enig med de fleste her. Drømmehagen er gull kl 1730 når vesla begynner å surve og ikke vil leke mer. Ikke alltid at jeg har overskudd til å underholde henne med sang i en halvtime - time da. Og det er jo BBC-produsert, og sendes på NRK, såpass konservativ er jeg, at jeg tenker at da må det da være greit? Hehe. HUn er superfascinert av tv, så vi må begrense det. Men Drømmehagen virker det nesten som om hun får noe ut av, til tross for sine 7mnd.
LilleBjella Skrevet 15. juni 2009 #8 Skrevet 15. juni 2009 Drømmehagen er laget for barn fra 1 til 3 år, så du skal ikke se bort fra at han får noe ut av det. Det er jo mye gjentagelser og er laget for å roe ned barna før leggetid. Kanskje derfor tjukken er så lett å legge?
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 15. juni 2009 #9 Skrevet 15. juni 2009 Prinsessa vår ser også drømmehagen Bare hun hører lyden kommer smilet fram, armer og bein begynner å gå, og får hun ikke se blir hun nesten litt sur Vi finner plassen vår i sofaen, så sitter hun og slapper av, leker litt med smokken eller hånda mi og gløtter opp - spesiellt når tommlingene og makka pakka kommer, da smiler hun og gurgler fornøyd Så sitter vi der å slapper av, og når det er ferdig tar vi kveldsstell og går på soverommet! Hun er en drøm å legge, og får roet godt ned med drømmehagen Syntes det er helt greit, hun ser ikke på hele tiden, og ser ikke tv ellers. Syntes det er en god vane. Noen dager ser hun på, andre dager sitter vi å leser eventyr eller synger istedet. Poenget er at den halvtimen er til å slappe av og roe seg ned, til samme tid hver dag. Hun er 5mnd forresten
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 15. juni 2009 #10 Skrevet 15. juni 2009 Jenta mi får se etter hun har fått frokost. Disney playhouse. Elsker mikkes klubbhus og Handy manny. Da får jeg spist frokost selv. =) Men spurte jo helsesøster. å hun likte det ikke. Men sa ikke at det var farlig. For det var det jeg lurte på. Hun sa: Tv får hun jo se tidsnok, så er bedre å leke med henne. Men av og til trenger jo vi mammaer og litt pause. F.eks til å spise frokost =)
CMH Skrevet 15. juni 2009 #11 Skrevet 15. juni 2009 Hehe, jeg lar henne se på Playhouse Disney mens jeg fikser frokosten til henne. Det avleder oppmerksomheten hennes litt, hus liker fargene og lydene. Hun ser ikke såå mye på tv, av og til må vi skru av tv når hun skal spise fordi hun til tider er litt Tv slave
Gjest Skrevet 15. juni 2009 #12 Skrevet 15. juni 2009 her er det og playhouse disney! Her er mikke mus klubb hus,lalalalalaal..haha,har den sangen i hodet hele dagen lang! Både jeg og sambo går rundt å nynner påden og handy mandy sangen
WPW Skrevet 15. juni 2009 #13 Skrevet 15. juni 2009 Hm.. Nå forventa jeg å lese mange strenge innlegg om hvorfor man ikke skal la babyer se på tv, og i stedet viste det seg at nesten "alle" lar babyene se drømmehagen.. Vi har vært kjempestrenge med tv helt fra starten, så han har nesten ikke sett noe i det hele tatt. Jeg tror jeg hadde fått dårlig samvittighet av å la han se tv i en alder av bare 7 mnd. Men jeg får jo nesten dårlig samvittighet av å la han ligge på lekematta si alene i mer enn fem min, og jeg VET jo at det er tullete.. Kanskje jeg skal teste drømmehagen i morgen. Han er jo VELDIG sutrete mellom 1730 og grøttid 1800.
Nagilimia Skrevet 15. juni 2009 #14 Skrevet 15. juni 2009 Her ser vi på drømmehagen. Da koser han seg på mammas fang. For urolig ellers til å kose seg på fanget, så det er supert å roe ned med
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 15. juni 2009 #15 Skrevet 15. juni 2009 Mini på 11 mnd er totalt fascinert av Drømmehagen. Eneste gangen i døgnet han sitter stille faktisk. Lar ham ikke se mer på tv enn den halvtimen hver dag. Ser ut som han roer seg veldig med den kosestunden på mammas eller pappas fang før grøt og leggetid. Ser ingen grunn til å slutte med den vanen.
Lemonia Skrevet 15. juni 2009 #16 Skrevet 15. juni 2009 Her ser han litt (kanskje 15-20 minutter) Playhouse Disney i løpet av en dag. Har ingen problemer med det, alt med måte.
Gjest Skrevet 15. juni 2009 #17 Skrevet 15. juni 2009 Snuppa ser ikke mye på tv, men på kvelden hvis hun er veldig suttrete sitter hun på fanget å ser litt (samme for henne hva som står på) Å hun kaster vell ett blikk på tv'n avogtil hvis den står på når hun ligger på lekematta. Men nå ble jeg litt nysjerrig på drømmehagen. Når går det? Er det på NRK super? Dere sier at de kan bli overstimulert - hvordan merker man om de er det da??
collagirl Skrevet 15. juni 2009 #18 Skrevet 15. juni 2009 Æ lura å på katti drømmehagen går og hvor??
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 15. juni 2009 #19 Skrevet 15. juni 2009 Drømmehagen går fra 17.30-18 på NRK-super! Og det er faktisk litt koslig i seg selv, iallefall med ei kosete lita prinsesse som ler og pludrer fornøyd Hele familiens kose/roe stund!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå