Gå til innhold

Hva er sjansen for og få sykmelding da tulla har fått vannkopper ???, jeg har ikke hatt det men klør noe vanvittig på kroppen ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror ikke jeg får...hva tror dere ???

Gjest appoline
Skrevet

Er ikke helt sikker på om jeg skjønner spørmålet ditt :-)

Selvsagt har du krav på å være hjemme med sykt barn :-) Jeg vet ikke hvor mange dager man har i året til å kunne være hjemme med sykt barn lønnet, men det er en del.

Og skulle du bli syk selv, skriver du jo bare egenmelding :-)

Skrevet

Tror det er 10dager i året, og har brukt en del av de allerede. Men slik blir det nå man har sykt barn og ikke har barnevakt.

Skrevet

Dere har tilsammen 20 dager å være hjemme med barnet med lønn. Enten har du og pappaen 10dager hver, eller hvis du er alenemor, så har du 20 selv. Vannkopper pleier å vare ca1uke. Legen har ikke lov å sykemelde deg fordi datteren din er syk. Noen gjør det likevel og da må de finne på en sykdom på deg, noe som selvfølgelig ikke er greit. Hvis dere i løpet av året har behov for mer enn de 20dagene, så må dere enten bruke avspassering eller feriedager hvis arbeidsgiver godtar det, eller så må dere ta ut fri uten lønn.

Hvis du blir syk selv, så må du jo enten bruke egenmelding hvis det holder, eller så må du til legen å få sykemelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...