Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 11 uker som har slitt med vondt i magen en periode. Vi har brukt Nan fra fødselsen og har brukt malt i den fra ca uke 6. Nå ble det ille igjen for et par uker siden og prøvde Hipp en ukes tid, dette gjorde visst bare saken verre og den lille roet seg betraktelig igjen når vi gikk over til Nan HA1.

De siste par dagene nå ligger han bare å trykker og surver uten å egentlig få ut noe. Når det kommer ut luft til tider virker det som om det gjør vondt. Vi har også brukt minifom noen dager nå, og håpte at det skulle hjelpe han...

Det er så forferdelig å se på at han har det vondt. Han våkner opp flere ganger om natta med trykkelyder og surving.

Noen som har vært borti noe lignende og vet råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale deg å ringe helsestasjonen, for de har alltid de beste rådene (?). Men...jeg pleide å "måle tempen" i rumpa på vesla da hun slet med hard mage. Så heiste jeg bena hennes opp og syklet med dem/trykket dem forsiktig mot mageregionen. Da pleide det å komme avføring. Den var gjerne steinhard, knudrete og brungrønn. Holdt bena opp i "trykkestilling" mens hun presset. Kunne avbryte med en pause, så hun fikk innhente seg. Noen ganger var det så stort, at jeg var redd hun skulle sprekke opp rundt endetarmsåpningen, og da smurte jeg litt olje rundt (ikke inni). Etter en sånn runde, var det mer malt i flaska neste gang. Hør med helsestasjonen din. De kan anbefale deg hvor mye malt du skal bruke. Vet om babyer som får Lactulose, men det har jeg aldri brukt selv. Det viktigste er å holde magen ved like, slik at han slipper disse rundene med vondt i magen, men det er ikke alltid like lett med denne doseringa på malt. Luft i magen kan være en bivirkning av malt forresten.

Lykke til til dere begge!

Skrevet

Tusen takk for svar!! Det ble så ille i natt at vi ringte legevakten. Jeg fikk beskjed om å kjøpe klyster og lactulose. Da kom det gitt. Jamen ble gutten fornøyd etterpå. :) Kommer til å være litt forsiktig med bruken av lactulose, men han anbefalte at vi skulle bruke det i noen dager i alle fall. Har hatt malt i termosen hele tiden, og det fungerte jo greit en periode, men nå var det nok noe som satt bom fast. Skal bli flinkere til å benytte den "trykkestillingen". Takk for tipset. :-)

Skrevet

Hei:) Gutten min har alltid vært plaga med hard mage. Har kjørt på med malt med minimal effekt. Forrige uka introduserte jeg han for sviskesaft, der jeg blanda det i melka hans. Og nå har han regelmessig avføring:) Gir han enten litt saft, eller purè:)

Skrevet

Takk for godt tips. Ser ikke ut til at malten har noe særlig effekt her heller nei. Hvor mye sviskesaft blander du i flaskene?

Skrevet

vet noen gir bare sviskesaft i flaska, men selv så blanda jeg 40ml sviskesaft til 100 ml mme. Om ikke det funker, hadde jeg kjørt på med mere sviskesaft;) Håper det bedrer seg for babyen din!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...