Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Hei:) Mitt spm er hvor mange barn vil dere ha?? Hvor stor aldersforskjell er bra å ha? Vi har 4 mnd gamle tvilling gutter, og tenker allerede på neste svangerskap. Men det blir med tanken enn så lenge. Poenget her er at jeg er kun 28 år (noen jeg syns er ungt), og kroppen min fikk hard medfart etter svangerskapet. Jeg har masse løs hud på magen som ikke strammer seg opp igjen. Jeg fikk kun magen, og var slank ellers. Ingen kunne se at jeg var gravid bakfra, men alle fikk hakeslepp når jeg snudde meg! Dessuten har jeg fått skikkelige hengepupper! Jeg hadde store flotte pupper før svangerskapet som jeg var fornøyd med...nå er det bare hud igjen!! Jeg vil gjerne fikse på disse to tingene mens jeg enda er ung og føler meg bra... Men da vil jeg være ferdig med å føde barn. Hvor lenge skal jeg da vente før vi starter opp på neste svangerskap? Jeg vil jo ikke gå rundt å skjule kroppen min i lengre tid heller.. Gruer meg til bade sessongen... Dette er kanskje et tåplig problem i forhold til de som prøver å prøver å prøver på å få barn.. Men det betyr ikke at mitt problem ikke er mindre sårt for meg... Håper noen har tanker og råd til meg:) Til alle andre: Masse lykke til med prøvingen!
JKM09 Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 hei hei jeg ønsker meg to barn jeg, kanskje tre. Hvis jeg får tvillinger som deg så tror jeg kanskje at jeg sier stopp. min sambo vil ikke ha mer enn to. Kommer litt ann på hvordan barn vi får da- er de hyper så tror jeg to holder i massevis, men er de rolige så kanskje tre:) Kan godt skjønne at du føler deg uvel i egen kropp, men det er jo ikke lenge siden du fødte to små- Kan hende det retter seg opp vet du. og hvis ikke så finnes det jo muligheten til å ordne litt;) Men gi det nå litt tid kjære deg. Som sagt det kan jo hende det ordner på seg:) masse klemmer:)
*Mo9cA* Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Jeg vil faktisk ha 5 jeg, men akkurat nå skal jeg si meg fornøyd om jeg bare kan bli gravid med første. Håper at det blir enklere å bli gravid etter nr 1. Hvis ikke ser det svart ut for den store barneflokken jeg hadde sett for meg:-S
Molait Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Man vet ikke hva livet bringer:) Tenkte først vaffal 2. Evt 3. Nå ble det ganske stort mellomrom mellom våre to. (8,5 år) Var veldig frem og tilbake på om vi skulle ha fler, men bestemte oss for å gå for 3. Og da med ikke så stort mellomrom, for ønsket ikke 3 "enebarn" og ønsket heller ikke ha smått i 15 år.... Så viste det seg at nr 3 ble nr 3 OG 4 Det var jo IKKE planen! Greit å få plass til barna sine i en vanlig bil f.eks..hehe, men etter noen dager så vente man seg til tanken og gledet seg masse. Aldersforskjellen ble helt grei, nesten for stor, men med to på vei, var det greit at minste storebror tippet 3 år. Nå mistet vi disse i uke 14. Prøver igjen, men nå er ønsket om tvillinger igjen stort. Var jo liksom det vi skulle ha nå... Og nå blir aldersforskjellen smygende mot 4 år. Så vi får se hva livet bringer, hvem vet.
Bumblebeee Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Hm... har vel sagt 2, men nå heller jeg mer mot 3. Men nå er jeg 31 år da, føler ikke jeg har allverdens med tid lenger. Har en jente på snart 10 mnd, og planen er å få nr 2 mens jeg er 32 år. I den grad det er mulig å planlegge dette Mannen min og jeg har vel sagt at vi går for to, og har vi ork og alder til det (og vi er så heldige å få det til) så tar vi en "bonus" unge;) Går det som jeg håper kan jeg bli 3-barns mamma når jeg er 34, og det er da ikke så aller verst. Skulle gjerne vært yngre mor, men møtte mannen min i slutten av 20årene...
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Vi vil ha 3 stk. jeg kunnevel tenke meg 4 muligens, men 3 er det vi er blitt enige om. har to skjønne fra før av. Aldersforskjellen hos oss blir heller liten da eldstemann her blir tre nå i juli... Ang mage etc, så skjønner jeg deg kjempe godt. Hatt to haste ks på 20 mnd og magen ser ikke ut. De fikk litt dårlig tid,så detvar bare å kutte opp og ikke ta seg tid til å tøye etc somde gjør når de har godg tid. magen min henger over snittet, og trekker seg ikke inn og jeg plages myyye av dette. bruker derfor ikke biini, kun hel drakt. Skal også ordne dette, men vil ha alle barna jeg skal ha først også.. puppene skal også heises litt tror jeg)
maria isabell Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 eg ønsker meg en flokk med unger:) minst 5:) etter nr 2 (hadde tvillingmage) er magen min helt rar;( dette er sårt ja fordi eg har alltid vert så opptatt av kroppen og vekta....forstår problemet...men eg prøver å venne meg til at er en mamma blir magen forandra, kroppen blir ikke slik den var når eg var 18,desverre.... prøver å fokusere på at eg faktisk er ufattelig heldig som har disse to nydelige gullene mine og at en ødelagt mage er liten pris å betale.... men det er dager eg ser meg i speiet og har lyst å gråte....nå er egentlig magen min bare litt ødelagt,men for meg er det fælt.... over til spørsmålet ditt...har lest mye om perfekt avstand mellom søsken... det bør minimum gå 6 mnd ,mellom fødsel og ny graviditet... det aller beste er at det går minst 1,5 år mellom fødsel og ny graviditet:) da har kroppen vert ammefri i 6 mnd og den har fått kvilt seg litt:) noen plasser står det at en skal vente 3 år... vi prøver nå og lillebror er nesten 1 år:) lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå