Gå til innhold

soppinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. er nå gravid i uke 29+ 2 å har i den siste uken vært plaget med kløe i underlivet som er veldig plagsom.. så lurer på om noen vet om det kan være soppinfeksjon? isåfall kan det vises på urinprøve?

har ikke vært plaget med sånt før, så er lit usikker, å det er egentli ikke noe jeg vil ta opp med legen siden jeg har en mannelege, så synes det blir lit ekkelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det kan være en soppinfeksjon, ja. Man kan lettere få det når man er gravid. Det fins reseptfrie legemidler mot sopp som man får kjøpt på apotek. Spør de på apoteket om råd i forhold til hva du kan bruke som gravid. Du kan også spørre jordmor til råds, om du ikke vil spørre legen.

Eller finner du fin info her:

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/intim_og_underliv/sopp_og_kloe_i_underlivet

God bedring!

Skrevet

okei. ja har lest litt om det på nettet at det er lettere å få det da,

får vel ta en tur på apoteket, å håpe på at det årner seg ganske så fort, ganske så plagsomt det der.

Skrevet

Jeg hadde det litt tidligere i svangerskapet. Hvis du i tillegg til kløe er litt rød og kanskje har noen små sår på leppene så er det nok ganske sikkert soppinfeksjon.

Jeg brukte canesten. Kjøpte pakke med en stikkpille og salve. Det var det som ble anbefalt på lommelegen. Leste flere spørsmål og svar på det emnet. Var borte i løpet av kort tid.

Skrevet

Ja kjøp canesten,men ikke bruk aplikatoren. Putt tabletten inn med en finger istedenfor. Dette står på pakken at du skal gjøre det når du er gravid,og det vil sikkert også de på apoteket informere deg om.

Det er veldig vanlig å få soppinfeksjon når man er gravid,og ellers så det skal du ikke tenke på!

Men tror du skal vurdere å bytte lege om du ikke kan si ting til han fordi han er mann. Du er tross alt gravid,og det er viktig å kunne ha et åpent forhold til legen sin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...