Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har en nr. 2 på 6 uker som bruker smokk, men siden jeg ikke har erfaring med smokk fra nr.1 så er jeg litt usikker på når og hvor mye jeg kan/skal bruke den. Han knoter litt med mating innimellom (flaske) og foretrekker da heller smokken. Veksler da litt på siden han roer seg med smokken og er da mer motagelig for mat etter en liten stund.

Er jo veldig lett å putte den inn som en propp når han er urolig, men bør man det?

Erfaringer og råd mottas med stor takk.

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Småen brukar smokk, kanskje litt for masse i grunn, men så lenge han finne trøst og er fornøgd med den, ser eg ikkje heilt det store problemet. Har plane om å prøve å kutte ned på den, slik at den kun blir brukt i sove-samanheng, men har heile sommaren på meg (hadde vore fint å kun ha sovesmokk ved bhg start i august).

Har ikkje hatt noke problem med smokkbruk så langt, og har i grunn brukt smokk ganske mykje. Så lenge ungen ikkje er avhengig av smokk 24/7 rundt 1års alder, så trur eg ikkje det kan skade.

Skrevet

Gutten min har brukt sutta mest når han ska sove eller e trøtt :-) Men æ ekke nazi på d, han får sutta når han vil ;-) Å nu tar han dn jo sjøl i munn, så ofte æ finne han sittanes å patte på dn :-P

Skrevet

Jenta mi bruker smokk når hun skal legge seg eller når vi skal ut å trille. Når hun er oppe og leker osv har hun ikke behov for smokk. Sånn har det vært siden hun var bitteliten baby. Nå er hun 6 mnd.

Skrevet

Brukes alltid ved innsoving, men han spytter den ut etterhvert. Han våkner aldri med smokken.

Han bruker den også gjerne på dagen, hvis humøret ikke er helt på topp. Hvis jeg skal prøve å strekke ut tiden før han skal sove litt, for eksempel. De første ukene dyttet jeg den inn ved enhver ulyd:) Han er forresten veldig glad i å leke med den, og kan sitte lenge å bite i plastikken. Fungerer egentlig både som smokk og bitering. Men når han nærmer seg ettårsalderen blir det uaktuelt å gå rundt med smokken i våken tilstand.

Skrevet

Prinsessa vår bruker smokk når hun skal sove, eller ligger i vogna f.eks når vi er ute og handler osv. Syntes ikke hun har behov for smokk på dagen, men da putter hun jo alt mulig annet i munnen og er ikke serlig interessert heller. Hun er 5mnd nå, men vi har hatt det slik siden hun begynte med smokk 2mnd gammel. Hun får smokk når hun er trøtt og sliten eller i dårlig form og bare vil være i armene våre da, men aldri når hun leker eller ligger på lekematte eller i vippestolen. Fungerer veldig greit så langt :) Men hun er av den rolige sorten, og sutrer lite. Er jo så forskjellige disse små, så du får nesten prøve deg fram. Er pjokken din mer fornøyd med smokk så tror jeg ikke det er galt å gi ham den heller, han er jo så liten enda. Men kanskje ikke bruke den som propp, hehe, kan jo hende det er bedre å prøve å trøste uten også, selv om det kan ta lengre tid. Prøv, så finner du ut hva han liker :)

Skrevet

samme her, kun til soving og trilling/bæring på tur, aldri hatt behov for smokk ellers på døgnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...