Gå til innhold

Hva synes dere om guttenavnet Wessel? (oppkalling)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt sært? Rart? Fint?

Trenger litt respons og tilbakemeldinger på dette navnet. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Passer dårlig i Norge..

Hva med William?

Det blir oppkalling på ''W'' :-)

Skrevet

Det var et veldig sjeldent navn, men synes egentlig det var fint. :) Spennende!

Skrevet

Flott, artig og stødig. Men passer ikke med et vanlig -sen etternavn, synes jeg. Wessel Hansen blir vel litt rart.

Skrevet

Ble litt etternavn-aktig, så ville nok hatt det som andre fornavn. Navnet er ikke stygt, men bare litt spesielt som eneste fornavn.

Skrevet

Jeg tenker på båten Peter Wessel (om color line fortsatt har den..)

Skrevet

Kall ham Herman Wessel...:P

Synes det er stilig, men alt for spesielt til at feige jeg kunne brukt det selv.

Nordahl er et navn i samme gate, føler jeg.

Tvillingguttene Nordahl og Wessel - hvor kult var ikke det?!

*prebs fabler*

Skrevet

likte det ikke - jeg oppfatter det som etternavn.

Skrevet

Takk :-)

Flere synspunkter?

Skrevet

Vet om folk som har dette som etternavn. Så for meg synes jeg det blir litt rart å bruke som fornavn..

Gjest Antarctica
Skrevet

Wessel, Meyer, Jentoft og denslags navn er jo egentlig etternavn. Jeg syns det er uheldig å ha dem som fornavn. Muligens er det ikke lov heller - familienavn som fornavn strider mot navneloven med mindre det er sedvane, av typen Bjørn eller Frank, som også er etternavn.

• 5 uker senere...
Skrevet

Dytter litt på denne jeg.... Er veldig usikker, og blir glad for flere tilbakemeldinger. :-)

Skrevet

Som et 2. fornavn kan det sikkert fungere, men jeg synes ikke så mye om det...

Skrevet

Det er egentlig et fint guttenavn, kunne nok ikke tenkt meg å brukt det selv. Får 'bloodvessel' assosiasjoner... Men ser jeg bort i fra mine rare tanker er det et fint navn. Og siden det er oppkalling stiller det enda sterkere i mitt hode. :)

Skrevet

Tenker jo på Johan Herman Wessel, og forbinder navnet med et etternavn. Likevel, litt tøft, men gir også assosiasjoner til dyret vesel.

Skrevet

Jeg synes det var litt kult jeg!! Jepp, jeg likte det. Et sterkt navn. Det er jo absolutt et navn man legger merke til, for min del på en positiv måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...