Gå til innhold

Kolitt, Chrons???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har dette??

Lurer på hvordan dere hadde det før diagnose, og hva som har skjedd etter diagnose..

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har en kompis med chrons.

Han gikk lenge å ventet på utredning og diagnose. Når han fikk utredningen og diagnosen, startet han på "gul" og prednisolon. Men desverre hadde han så vondt, at han måtte fjerne den delen av tarmen som var betennt. Etter operasjonen har han vært helt frisk.

Skrevet

så bra å høre..

Er under utredning, og skal inn til kikk i rompa i september..

Håper bare de finner ut hva det er og kan hjelpe meg.. lei av å ha konstant vondt..

Hi

Skrevet

Altså.. bra å høre at han ble frisk..

Fikk tlf fra min far i dag, som lenge har slitt med samme problem som meg, dvs uten sykehus innleggelser etc gr vesketap (meg i fjor), og han har fått påvist kolitt med utposning på tarm.. så er vel noe som går i familien..

• 5 måneder senere...
Skrevet

Håper det går bra med deg og at du har funnet ut av det. Lenge siden du skrev dette, men ....

Dersom det er ulcerøs kolitt eller Crohns du har kan jeg anbefale deg å prøve å drikke aloe vera, og gjerne i kombinasjon med en god probiotika. Dr. Audun Myskja har skrevet litt om dette i sin bok "Aloe vera - naturens skattkammer". Han skriver bl.a. at pasienter med denne sykdommen (ulcerøs kolitt er den mest alvorlige) bør få tilbud om tilskudd av aloe vera. Man bør antagelig opp i 100ml i døgnet fordelt over flere små doser da næringsopptaket for disse pasientene er noe usikkert.

Uansett om man har en sykdom eller ikke er aloe vera et meget godt og allsidig kosttilskudd som jeg har hatt stor glede av. Inneholder vitaminer, mineraler, aminosyrer og enzymer bl.a. Øker generelt næringsopptaket ditt og hjelper fordøyelsen til å fungere optimalt. Ligger mye informasjon rundt på nettet om du søker litt. Jeg er meget godt fornøyd med aloe vera fra Forever Living Products som dyrker sin egen aloe vera økologisk og er den første til å bli sertifisert av IASC (International Aloe Science Council).

Selges kun av forhandlere rundt i landet, og du kan finne en i nærheten av deg her: http://www.foreverliving.se/no/kjop-av-oss/finn-forhandler

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...