Gå til innhold

Hvem har termin i februar 2010?

Lakenskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 16. feb - så jeg er 5 uker på vei i dag. Krysser alt jeg har for

at dette skal gå bra. Studerer ved siden av ved NTNU.. flere studenter her inne? Hadde vært morsomt å snakket med noen i lignende / lik situasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. Om jeg er gravid har jeg termin 11 feb.. er 18 blir 19... Trondheim:)

add meg.. [email protected]

Skrevet

Nå har jeg lagt deg til :-)

Skrevet

termin 22feb..

ikke stdent denne gangen, og takk og lov for det :-D

Skrevet

Hei. Jeg har også termin i februar. Etter det jeg først beregnet var det 1. februar (så jeg altså er 8 uker på vei nå.) men lurer på om jeg ikke regnet litt feil, og at jeg er i den 7. uka nå. Får vel vite det korrrekte til mandag =D Jeg har også planer om å studere, avhengig av hva jeg kommer inn på.

Skrevet

åh, Nr2 i februar - kan du ikke fortelle litt om hvordan det er å være gravid og få barn som student ? Hvordan bør jeg legge opp studiene ?

Jeg har veldig lyst til å studere fulltid ved siden av.. Tror det skal gå, men er jeg litt for optimistisk da? Når bør jeg si fra til studiestedet ?Jeg har så mange spørsmål, hehe..

Jeg har jo termin i februar, så kommer eksamen i Aprol -Mai, kan se for meg at det blir skikkelig tøfft altså..! Hva er din erfaring?

Skrevet

Åh, så spennende da Kirsten! Får håpe du er 8 uker på vei. Du må gjerne oppdatere om hvordan det fikk med legen dersom det er i dag du er der ? Eller er det neste mandag kanskje?

Selv skal jeg til legen førstkommende onsdag - men jeg kan vel ikke forvente så mye da? Er jo bare 5+3 da...

Skrevet

Hei, jeg har termin 7. februar og er student! Har to år igjen til jeg er ferdig med bachelor graden min. Skal gå et semester til, så ta permisjon et semester. Deretter ta en exphil, altså høst 2010 (så jeg blir ferdig med det uønskede emnet!), og så "starte igjen" på bachelor graden våren 2011. Havner jo nå et år bak de "andre i kullet", men er jo forsatt veldig bra å bli ferdig med en bachelor når man er 21 :) Blir nok tøft, med mye jobbing, men det går vel bra :)

Skrevet

Hei :)

Jeg har også termin i februar :) 22.februar i følge terminkalkulatoren :)

Er selv student og holder på med barne og ungdomsarbeider utdannelsen.. :)

Skrevet

Det høres jo greit ut :) Kan jeg spørre hva du studerer ?

Selv studerer jeg sosiologi, og skal ha et annet fordypningsemne fra høsten av. Det er høres jo greit ut og ta et semester fri - selv har jeg tenkt å prøve uten å ta permisjon - ingen av forelesningene er obligatoriske, og de blir lagt ut på nettet... Det blir sikkert kjempe vanskelig, men jeg tenker at det skader i hvertfall ikke å prøve å se om det går. Det blir nok mye jobbing ja ! Lykke til ;)

Skrevet

Åh, så spennende da MissMe. Gratulerer med spiren :) Har du tenkt på hvordan du vil legge opp studiene ?

Skrevet

Takk, og gratulerer så mye til deg og :)

Jeg har bare 1år igjen, så jeg har lyst å prøve å fullføre dette siste året selvom bebi`n kommer i februar.. :)

Man får jo 6ukers permisjon fra skolen som jeg kan være hjemme, og etter det kan pappan ha h*n :)

Er jo ikke sikkert det går, men vi får se hva det blir til :)

Skrevet

Hvordan vil du legge opp studiene forresten ?:)

Skrevet

Hei :D

Jeg har termin 17 februar så er snart 6 uker på vei. Ønsker så at dette skal gå bra, jeg studerer ikke ved siden av men hadde vært morsomt å snakke med noen som har termin omtrent samtidig :)

Skrevet

Tusen takk ;-)

Aha, du har igjen bare et år ja. Heldig du da. Jeg begynner på mitt 2. år nå til høsten (treårig b. grad). Jeg har egentlig tenkt å være fulltidsstudent (for da får man mer støtte? og blir fortere ferdig utdannet) hele veien. Jeg studerer et typisk lesefag - så det gjelder bare å få litt ro på kveldene så jeg kan lese. Forhåpentligvis får vi til det. Selve forelesningene er aldri obligatoriske, så da kan jeg være hjemme med lillegull. .Men det kan hende jeg er litt vel optimistisk da :b Tenkte å ta meg en prat med Amathea for bla. å finne ut hva vi har krav på av støtte ...

Hvordan er formen deres ? Jeg kjenner verken kvalme, trøtthet, eller stikkninger :s Skulle nesten ikke tro jeg var gravid :b

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille :-)

Har du vært hos legen? Litt tidlig kanskje..

Jeg var hos legen forrige uke - da fant han ut at jeg hadde termin 15. feb i steden :-)

Skrevet

hei igjen- så ikke du hadde spurt om noe før nå :-)

gikk 2 år på deltid bachler spl da jeg ble gravid- midt i en praksis periode.. det var forferdelig for den måtte gjennomføres hvis jeg hadde utsatt den måtte jeg gått ut i praksis når ho var 3 mnd...og jeg var såå kvalm og hadde blødninger..

så begynte 3 år m ny praksis måtte kjøre en time hver vei i 9 uker, høygravid og sur på slutten og jobbet i psykiatrien og følte meg ikke akkurat så høy i hatten.. hadde mye kynnere å var veldig stresset.. fikk lissom aldri slappet helt av..

resten av siste året gikk greit utsatte en praksis som jeg tok etter sommerferien da de andre var ferdig da var ho 14mnd og begynte i barnehge.. litt stress å jobbe så mye når ho nettopp hadde begynt i bhg men mannen har heldigvis flex tid for jeg måtte gå 05.30 og var ikke hjemme før 16-17 så det var hardt men gikk- hadde ikke orka en dag til!

danne gangen skal jeg nyyte hvert sek som gravid og i permisjon uten å ofre en tanke på eksamen, oppgaver og praksis- gleede meg!

hehe måtte bare klage litt :-p

men alt i alt gikk det jo greit men hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg venta ett år :-D

Skrevet

Næh, så morsomt! Var hos legen forrige fredag og da fant han ut at jeg har termin 15.februar!! Samme som deg !:) hehe..

Var visst lengere på vei enn jeg trodde :D

Skrevet

Åja, du har 2år igjen du ja.. Men kan jo være det vil gå da !:)

Er jo bra at forelesningene ikke er obligatoriske, for da er d jo ikke krise om du ikke er der en dag liksom :)

Kan Amathea gi svar på hva man har krav på av støtte?

Jeg har og lurt litt på hva jeg har krav på så lenge jeg går fulltid på skole.. Og pappan har ME så han er 100% sykemeldt og under behandling, har vært det i 1 1/2år nå..

Formen her er helt grei egentlig :) Kjenner meg kvalm med en gang jeg har våknet om morran, men så fort jeg får i meg litt mat så forsvinner det :) Ellers er jeg ganske trøtt *gjesp* og stikkinger i magen som kommer å går.. Litt svimling til tider og.. Men skal ikke klage! er glad for hvert eneste gravidsymptom!:D

Skrevet

haha, så artig ;-D Blir spennende å se om vi føder samme dag !

Skrevet

Oi, ja det skjønner jeg at ble vanskelig. Heldigvis har ikke jeg praksis...

Du er skikkelig tøff som klarte det kjøret ! ;-) Tusen takk for svar - artig å høre hvordan andre får det til - det gir motivasjon!

Skrevet

Ja, sånn tenker jeg også !

Jeg er ikke 100 % sikker på om Amathea kan gi svar på det - men innbiller meg at de kan hjelpe til med det aller meste når det kommer til graviditet.. De har sikkert litt mer peiling på slikt enn meg i hvertfall.. :b

Dette høres sikkert rart ut, men jeg synes du er skikkelig heldig som kjenner på kroppen at det faktisk skjer noe ! :b Selv sitter jeg her (7+1) og kjenner ikke noen ting.. Begynner nesten å tvile på om det er noen der inne ?! hehe..

• 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hei!!

Jeg er 23 år og har termin den 22. februar.

Jeg mangler 3. året av min bachelor i psykologi på HiL.... Tenkte å forsøke å ta så mange av fagene jeg klarer frem til februar. Etter fødselen blir det vel 6 ukers permisjon på meg - innen pappan "tar over"!

Da skal jeg forsøke å fortsette med studiene på full tid.... ;-)

Noen fra Gudbrandsdalen her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...