Gå til innhold

Hva hade dere gjort?

C&M10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jag vet varken ut eller in!

Fick veta att jag var gravid för 2 veckor sen (jag och bf är inte tillsammans utan har bara träffats då och då ett litet tag) men då kände jag genast att abort inte är ett alternativ.

Efter att ha snackat med bf insåg jag att abort är det enda rätta pga. att vi inte är sammans osv, han vill inte helt enkelt och det förstår jag ju.

Massor av saker talar för en abort; jag blir alene, jag bor i Oslo men har inget direkt socialt nätverk här (kommer från Stockholm), det kan bli knepigt ekonomiskt osv osv.

Det går upp och ner hela tiden och det drar ju iväg..är snart i 10:e veckan..

Jag är inte redo för barn men är så rädd för att ångra mig om jag gör abort.

Kan det verkligen vara rätt alternativ att avsluta även om man är så otroligt osäker?

Hoppas på era synpunkter : )

Kram

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, har du snakket med noen utenfra...mange sykehus tilbyr samtale med sosionom og så har vi Amathea som også skal være nøytrale. Jeg snakket med sosionom og det synes jeg var veldig nyttig.

Dersom du er veldig usikker etter å ha snakket med noen, ville jeg kanskje helt mot å beholde. En abort kan være tøff psykisk og man kan få etter virkninger selv om man har vært sikker, så hva da når man er usikker...

Lykke til og klem fra meg

Skrevet

Hei och tack för ditt input.

Nei, det är så dumt att jag inte snackat med någon utifrån ännu.. jag hoppas att ett samtal med socionom kommer hjälpa något. Idag fick jag tid till nästa vecka, känns som en evighet men vi får se hur det går da.

Skrevet

Hei:)

Skjønner at dette er en vanskelig situasjon, men den er ikke umulig:) Ta kontakt med Amathea, eller sosionom, og prat ordentlig ut med dem. Det økonomiske er ikke så ille, som enslig forsørger har du krav på diverse ytelser. Men til syvende og sist, er valget ditt, ingen andres. Lykke til, jeg har vært der du er, og det ordnet seg bra, nå har jeg verdens beste barn:)

• 5 uker senere...
Skrevet

Tack för input!

Jag valde faktiskt till slut att behålla : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...