ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Har en liten en her som spiser og spiser og spiser litt til i dag... Mulig det er økedøgn... Men det virker ikke som om han blir mett... Ligger 30 min om gangen på hver pupp, så det tar sin tid dette her... Og når han først har tømt begge puppene ved ett måltid, så er han fortsatt ikke fornøyd virker det som... Har bare sovet ca 2 timer i dag også, siden han stod opp 10.45... Og det synes jeg er litt lite for en 7 uker gammel baby... Spørsålet er: Bør/kan jeg gi ham litt mme i tillegg sånn at han blir ordentlig mett?? Melk har jeg i massevis, så er ikke redd for produksjonen....
Soljentene:) Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Jeg hadde absolutt gitt ham tillegg:) Det gjorde jeg med snuppa mi, og hun ble ei fornøyd lita jente som uten problemer kombinerte mm og mme. Da hun var 3 mnd bestemte hun selv at hun ikke ville ha mme mer og da fullammet jeg. Hun var allikevel så stor og hadde endret rutinene til å sove mindre om dagene, så jeg "tapte" ikke noe på å måtte amme oftere. Det ble en vane med bare 20 minutters soveøkter. Så nærmet hun seg 4 mnd og da syntes jeg det virket som om hun var klar for noe mer. Flaske ville hun ikke ha, så da begynte jeg med grøt og det elsker hun. Følg magefølelsen din. Det er du som kjenner gutten din, og føler du at han trenger mer mat så stemmer nok det garantert:) Lykke til.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2009 Gikk til innkjøp av en sånn boks med ferdigblandet nan for å ha i reserve...Han var nemlig fortsatt illsint etter åha tømt 2 pupper... Men så måtte vi jo på butikken for å kjøpe nan, så han sovnet i vogna, og da har puppene rukket å fylle seg igjen. nå tømmer han de på nytt, så blir spennende å se om han trenger mer... Godt jeg ammer liggende, for da slapper jeg iallefall av...
scoobydo Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Hei.. Har også en gutt som er 7 uker, og forrige uke var han på akkurat samme måte. Følte jeg hadde han hengende i puppen hele tiden, ville ha mat annenhver time og sov lite i løp av dagen. Da jeg ammet han på kvelden så ble han ikke fornøyd, prøvde og pumpe meg for og se ..og jeg fikk bare ut 20 ml fra begge puppene. Tok opp melk som jeg hadde fryst ned og han spiste faktisk 90 ml av den melken før han var fornøyd... Så hadde jeg ikke hatt melk nedfryst hadde jeg absolutt gitt han MME...
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2009 godt å høre at andre opplever det samme... Har ikke brukt tillegget enda, for er redd han da blir for mett til å holde produksjonen oppe, for vil fullamme.... Men trenger jo ikke gi ham så mye tillegg hver gang at han sover i flere timer... Han sov masse i natt da, heldigvis, det har han gjort fra han ble født. Mulig derfor han er så våken på dagen?? Skrev opp hvor mye han sov på ett døgn fra 11 i går til 11 i dag, og det er bare 12 timer ca... Det er ikke mye på en 7 uker gammel gutt... Og bare 3 timer av de 12 er på dagtid (11-23)... Skriver opp søvnen i dag også, og det virker ikke som det blir mer i dag heller.... Og han skal bare sove på fanget, hyler så fort han blir lagt i vogna.... Slitsomt ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå