Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Hei Jeg har en datter på 2år og 8 mnd, hun er ei blid og veldig bestemt ung frøken. Hun vet hva hun vil og prøver hele tiden å få det som hun vil. Jeg mener selv jeg er veldig konsekvent med henne og vi har ikke så ofte trassige situasjoner men jeg har et lite problem med meg selv. Jeg stresser så mye ang henne, får dårlig samvittihget hvis jeg overser henne hvis hun prate til meg osv..... Jeg har vel skjemmet henne bort med mye oppmerksomhet men jeg klarer liksom ikke gi henne oppmerksomhet heller. Jeg bor ikke sammen med barnefaren men har fått meg ny samboer som kom i inn i bildet for 2 år siden da snuppa var 8 mnd. Fra sambo får jeg høre at jeg er overbeskyttende og gir henne altformye oppmerksomhet men jeg føler innimellom at jeg ikke gjør dette. Sambo er veldig konsekvent med henne og der er det enten eller ..... Dette klarer ikke jeg leve etter det blir liksom forstrengt for meg. Må også tilføye at hun er veldig mammadalt og tvert hun ikke får viljen sin for noe så roper hun at hun vil til pappan sin. Noe som sårer mammahjertet mitt veldig. Hva skal jeg gjøre for at jeg ikke skal stresse sånn i nærheten av henne og gi henne så mye oppmerksomhet??? er helt lost her........
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Mødre får veldig fort dårlig samvittighet generelt, dessverre! men jeg synes det hjelper å tenke på at barn har vokst opp og blitt bra mennesker til alle tider og i alle kulturer. hvem var det som før i tiden, bare for 30-40 år siden hadde tid til å dulle og dalle og underholde/leke og godsnakke som vi gjør nå?? Oppmerksomhet er bra, men de må lære seg at de ikke skal avbryte samtaler osv, og at de må leke(mye) uten voksne, mener nå jeg... Og må legge til at jeg ofte har dårlig samvittighet jeg også, og ikke alltid klarer å "leve opp til" egen prinsipper:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå