Gå til innhold

Vil ikke ta flaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er snart 4mnd gammel og blir fullammet. Naa ammes han ca. hver - til annen hver time. Det er mye med tanke paa at jeg er alene med han. Jeg har proevd aa faa han til aa ta flaske (med brystmelk) uten hell. Det samme med smokk. Det har derfor vaert vanskelig aa faa litt avlastning siden han er saa avhengig av puppen. Har ogsaa vudert aa begynne med groet snart siden han virker saa sulten. Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Dersom dette er vedvarende og ikke bare en økeperiode så ville jeg absolutt ha innført grøt. Vi innførte grøt ved 4,5 mnd denne gangen, da snuppa helt tydelig krevde mer enn jeg greide å produsere.

Kan jo også nevne at min eldste jente ikke ville ta flaske, men med henne gikk det fint å gå fra pupp til kopp da hun var 4 mnd. Tok litt mer tid, men gikk da greit slik at noen andre kunne gi henne og jeg kom meg ut (var også alene). Hun hadde ikke behov for grøt før ved 6 mnd.

Skrevet

Prøv med kopp- evt kan du forsøke å smøre litt malt på smokken, det smaker jo godt, og er helt ufarlig. Men IKKE smør på noe annet- endel av de 'gamle' kan jo finne på å råde deg til å smøre honning på, og det må du for all del ikke gjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...