Gå til innhold

Hjelp ,vi har to fremmede menn som benytter seg av vår adresse !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får rett som det er post som ikke er vår .

Nå er det 2 stk som som vi ikke vet hvem er ,som bruker vår adresse og postkasse .Han ene kommer det masse inkasso krav til .

I dag fikk vi flere brev som var til en annen mann og i et av de brevene var det et bank kort og pin kode .Jeg skjønner ikke hvordan denne mannen har tenkt til å få tak i det bankkortet ,når vi har en postkasse med lås på .

Jeg syns dette er kjempe ekkelt og vet ikke helt hva vi skal gjøre med det .

Noen som har opplevd noe lignende ?

Vi har sagt i fra til posten ,men de sier vi må si ifra til post mannen ,vi har gjort det ,men det hjelper ikke .

Skrevet

Ring politiet!!!!

Høres ut som om de mennene er utsatt for et ID-tyveri.

De som stjeler ID'en til folk endrer ofte adressen til dem og bestiller bank-kort og lingnene til den adressen, og henter posten der.

Bestiller masse varer og tjenester på nett på disse kortene og inkassoen går til den "nye adressen". Personene som er lurt skjønner ingenting før etter lang tid.

Skrevet

Hvorfor åpner dere den posten hvis den ikke tilhører dere?

Prøv å søke opp navnet på de og se om det dukker opp noe telefon nr og andre adresser på de, så kan dere ringe anonymt til de for å høre hvorfor de oppgir deres adresse.

Eventuelt rådfør dere med polititet eller en advokat.

Er det norske eller utenlandske navn på de mennene?

Skrevet

Vi har ringt til han ene ,han bare lo og la på .Hvorfor vi åpner ? vi er dritt lei av å få post og er de så idioter å sender det hit ,så åpner vi det .

HI

Skrevet

Forholdet bør politianmeldes. For deres egen del, og også for de som får post adressert til dere, dersom de er uskylidge.

En annen ting, HI: Det er faktisk straffbart å åpne post hvor ikke både NAVN og ADRESSE indikerer at denne er til deg. Selv "uhell" er straffbare. Og dette er ingen "sovende" paragraf i lovverket!

Skrevet

Man trenger ikke å åpne post for å finne ut at det er bank/kredittkort eller kode i dem da.

Heller ikke for å se at det er inkasso til tider.

Så er ikke sikkert at HI har åpnet posten.

Skrevet

FOrtsatt straffbart å åpne det da.

Sett et stort kryss over adressen og skriv adresaten ukjent på brevet og lever tilbake til postkontoret når du er der neste gang. Bare å samle opp det som kommer og levere det når du tar turen innom der. om du gjør det slik kommer det ihvertfall ikke i postkassa igjen

Skrevet

1731, HI skrev selv i sitt innlegg 1723 at posten ble åpnet!

Kanskje en fordel at du LESER før skriver??

Skrevet

Ring politiet.

Helt sikkert snakk om Id-tyveri.

Skrevet

Det er for øvrig ulovlig å åpne andres post, uansett om den er feilsendt.

Skrevet

Har sendt det tilbake lenge nå ,men jeg gidder ikke å gjøre det lenger .Er ikke min jobb!

Skal gå å politianmlde det i morgen .

Men syns det er litt ekkelt også ,vet jo ikke hvordan disse mennene reagerer på det ,er litt redd for at de skal komme på døra fly forbannet .

HI

Skrevet

Jo, HI, det ER din (og enhver annens) jobb å returnere feilsendt post til Posten. Her er ikke spørsmål om hva man "gidder"! Dette er man pålagt i postloven, under straffeansvar!

Ellers er politianmeldelse det eneste riktige i en slik situasjon. Og et lite "hint" til lokalavisa om at du stadig får feilsendt post er kanskje også en ide for å gi Posten en vekker? I hvert fall om postkassen er klart merket med navn på ALLE i husstanden, slik regelverket krever.

Skrevet

Jeg har selv også hatt dette problemet tidligere. Jeg sendte først posten i retur, så gav det seg ikke. Tok kontakt med det lokale postkontoret som ringte til ett eller annet hovedkontor. Det viste seg at denne mannen hadde sendt inn adresseendring til min adresse. Jeg kontaktet mannen pr telefon og spurte hvorfor. Han påstod at han bodde på min adresse. Jeg gav da beskjed om at han fikk endre dette straks, og hvis det ikke ble gjort så ville jeg politianmelde han. Gikk bare noen dager, så var jeg kvitt problemet. Gudskjelov..... Skjønner ikke helt hvorfor han hadde endret adressen til min, og virket ikke som omn det var ifb med ID-tyveri heller..... Mye rare folk der ute!!!!!

Skrevet

Dette er svindel. En nabo av meg stjal visa-kortet mitt en gang han var innom. Han brukte personaliaene mine til å bestille x antall telefonabonnement. Han kjørte taxi over halve landet. Han bestilte seg tom flere kredittkort i mitt som han handlet for flerfoldige hundre tusen på.

Jeg fikk en telefonregning på 50 000 og inkassokrav for en hel del som jeg aldri hadde hørt om. Det som ble tatt fra kontoen min, fikk jeg igjen, for kortet var sperret da han tok det.

Men du må ringe politiet. Har dere snakket med mannen altså?

Skrevet

Ja ,mannen min ringte han og spurte hvorfor han brukte vår adresse ,det gadd han ikke svare på ,så lo han og la på .

Hi

Skrevet

Jeg ville ha anmeldt det hadde jeg vært. Høres ut som svindel/ID- tyveri....

Hilsen anonym 19:07

Skrevet

har dere bodd der lenge? kan der være de har bodd der før? Er disse to mennene "knyttet til hverandre"`? Samme ettermiddag eller noe?

Skrevet

Først og fremst, politianmeld de personene som posten er adressert til.

Når det gjelder posten dere mottar så har du dessverre ikke så mye annet valg enn å tilbakelevere det til postkontoret. Slutt å åpne posten - som flere nevner det er forbudt. Det kan faktisk dere få svi for senere, og ettersom den ene dere ringte virker helt dust så vær forsiktig.

Skrevet

Det er ikke de som bodde her før oss ,vi har bodd her i 2 år .(eier)

Vet ikke om det de er knyttet til hverandre ,om det er samme person eller om det er 2 forkjellige .

HI

Skrevet

Vi opplevde også at en person meldte adresseforandring til vår adresse. Typisk masse inkasso og brev fra politiet.

Vi troppet opp på postkontoret flere ganger for å si at posten skulle returneres og om de kunne stoppe leveringen. Det gikk ikke siden han var folkeregistrert på vår adresse. Jeg tok kontakt med politiet, og de fikk tydeligvis tak på mannen for siden det har det nesten ikke skjedd.

Skrevet

Tenkte også det muligens kunne være trygdesvindel, dvs mannen har en annen adresse og kona og gjerne feller barn en annen siden det virker som de ikke brydde seg om at han hadde stjålet deres adresse. Kontakt politiet.

Skrevet

Kontakt folkeregisteret. Da vil de bli flyttet fra deres adresse, så er det ikke deres problem lenger. Informer gjerne politiet også, men kontakt folkeregisteret, så slipper dere alt styret med post osv.

Folkeregisteransatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...