Gå til innhold

Mye på en gang ..

Spent jente123

Anbefalte innlegg

Historien min begynner med en MA ved nyttår, så en SA i april. Jeg trodde jeg var gravid igjen nå etter SA'en pga at jeg følte mensen ikke kom "til rett tid", tok tre graviditets-tester - alle negative. Fikk "mens" bare noen dager etter testene. (mens i hermetegn pga at det ikke var vanlig mens, og mye mindre blødning). Men trodde egentlig at alt var normalt uansett, og regnet ut til ny eggløsning.

Men en liten uke etter endt mens fikk jeg brunt utflod. Dette varte ca 3-4 dager før jeg følte noe ikke var som det skulle .. tok en graviditets-test og den var positiv. JIPPI, jeg var gravid igjen (dette er ca 5 dager siden). Men hvor langt var jeg på vei? Hadde jo hatt mens. Mange spørsmål begynte å svirre. OG ikke minst livredd for å miste igjen.

Torsdag var jeg til lege og gyn. for ante ikke hvor langt jeg kunne være på vei (når ble jeg gravid??), og ville sjekke om alt var bra siden jeg har hatt blødninger, og nå brunt utflod. Gynekologen tok innvendig UL, hun så ikke noe og mente det var tomt. Grusom beskjed, atter en gang :'(

Men hvorfor er testen positiv? Jeg følte meg litt gravid, måtte ofte å tisse, super trøtt, "ømme" bryster osv. Hva skjer med meg? (Men nå har dette avtatt, kun at jeg er trøtt og sliten som henger igjen, samt stikninger)

Skal til gyn. igjen på tirsdag for videre undersøkelser, da den på torsdag ble bare sånn "hast hast" og gyn. var på vei ut døra for dagen. Er jeg gravid utenfor livmoren? Hva har skjedd? Spørsmålene er mange, og nye dukker opp hver time. (Alle skrives ned, og taes med til legen). Psyken holder på å gå på veggene snart, begynner jo å lure på om jeg er gal og innbiller meg ting. Skal ikke være enkelt dette ...

(Dagene går ikke fort nok frem til tirsdag..)

Fortsetter under...

Huff, så slitsomt det må være å ikke vite hva som skjer. Du må jo ha vært gravid i alle fall, ettersom du har fått positiv test. Enten har det gått til grunne tidlig eller så er du jo fremdeles gravid - ul kan jo bare ha vært for tidlig.

Har ikke noe svar til deg dessverre, men håper tiden går fort frem til tirsdag. Forstår godt at psyken er slitsom å henge med på akkurat nå. Lykke til, håper du er gravid!

Ha i bakhodet at det ikke er sikkert at du får noe endelig svar, da... Det kan jo være for tidlig til at de kan si noe sikkert om hva som foregår. Det er skikkelig kjipt å gå sånn og vente. Jeg skal på ul selv i morgen, er veldig, veldig, veldig spent og nervøs.

Håper det går bra for oss begge! Lykke til.

Uff, det var leit! Nå har det vært mange tøffe tak på kort tid. Håper du passer godt på deg selv og finner noen fine ting du kan gjøre den nærmeste tiden. Reise bort litt, bruke noen kroner på noen nye klær eller et eller annet..

Håper virkelig at dette løser seg for dere snart.... har ikke så mye å si til trøst men... klem fra meg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...