Gå til innhold

Baby produkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere kjøpt eller har tenkt å kjøpe?

Har vudert dr.greve serien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har kjøpt dr.greve oljen og sinksalven..de ble anbefalt på apoteket jeg var på. også ble jeg vel også påvirket av all reklamen på tv...

Skrevet

Jeg har minimalt med produkter til mine barn. Kjøpte mye til før jeg fikk nr 1, men fant fort ut at det meste var bortkastet. Vi bruker merket Babyline siden dette er både miljøvennlig, anbefalt av astma og allergiforbundet og uten parabener, og det er billig ;-)

Vi har da olje og shampo fra denne serien, shampo kun fordi to av våres har hatt veldig mye hår som nyfødte. Annet har vi ikke hatt behov for. Til potensiell sår stump bruker vi Inotyol, og da bruker vi selvsagt bare salven dersom stumpen er sår (noen smører jo salve på i hytt og pine, det er ikke bra for babyen, huden får ikke puste da). Inotyol er vesentlig mye bedre enn noen zinksalver etter min mening, og vet flere venninner og brukere på DB sier det samme, en genial salve :-)

Skrevet

Akkurat som med sistemann kommer jeg kun til å ha Babylines Babyolje stående. Ingen såpe, sjampo, krem eller zink. Bare rent vann, og litt olje på vaskekluten ved avføring.

Hadde aldri en eneste sår stump :-) Oljen kan også brukes ved skurv i hodebunnen.

Skrevet

Babyline har jeg aldri hørt om. Hvor får man evt. tak i det?

Skrevet

Helsekosten har det i hvertfall, usikker på om apoteket også fører det.

Skrevet

Hei

Kjøpt inn noen produkter fra Weleda, meget bra, hadde de til forrige snuppe også. I tillegg anbefaler jeg på det sterkeste å innvistere i en Calendula/ringblomst salve som er brukanes til alt: sår rumpe, åpne sår, utslett av alle slag, tørre lepper, hender, innsektsbitt osv. Helt fantaststisk. Kjøpte den hos Helios, men helt sikkert mulig å få tak i på helsekost.

Skrevet

Vi har brukt Änglamark babyolje (snerten pumpeflaske) til badevannet eller på kluten ved rumpevask, og shampo. Skatten har aldri hatt særlig mye hår, så vi har brukt samme shampoflaska i to år... :) Ingen vits i å bruke shampo på små babyer uansett.

Til sår stump har vi brukt Inotyol (apotek), eller potetmel. (har prøvd "vanlig" zinksalve også, men inotyol og potetmel er absolutt best)

Skrevet

Inotyol anbefales til alle som venter barn. Har aldri opplevd en mer genial og fungerende salve:) Zinksalvene kan bare gå å legge seg hvis du spørr meg.

Bortsett fra det har vi vel bare olje til bading og smøring hvis huden på den nye babyen skulle bli tørr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...